Digital Photography as a Means of Education through Art for Visual Literacy Development
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146359" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146359 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Médium digitální fotografie jako prostředek k rozvíjení vizuální gramotnosti
Original language description
Autor věnuje v článku pozornost postupnému "zlidovění" média fotografie. Extenze fotografie způsobila nadměrné zahlcení reálného i virtuálního prostředí obrazy, což vedlo podle něj například ke značné ztrátě zájmu diváků o jejich obsahy. I s tím je spojená vizuální negramotnost mnohých dnešních diváků a tvůrců fotografií. Pro správnou interpretaci fotografií i jiných uměleckých artefaktů považuje autor nezbytnou teoretickou platformu diváka. Divák by měl chápat dílo v hlubším umělecko-historickém kontextu a jeho autora v širších sociálních a dobových souvislostech. V aktivní fotografické tvorbě autor vidí efektivní prostředek, jak zlepšovat vizuální gramotnost. Autor článku (s odkazem na myšlenky N. Goodmana) také poukazuje na nutnost intuitivního, nonverbálního vnímání fotografie (a umění obecně). Vytváření strategií rozvoje divákovy spontaneity při percepci obrazu autor vnímá jako jeden z nejsložitější úkolů výtvarné pedagogiky. (Tyto strategie nejsou předmětem studie.) Autor si uvěd
Czech name
Médium digitální fotografie jako prostředek k rozvíjení vizuální gramotnosti
Czech description
Autor věnuje v článku pozornost postupnému "zlidovění" média fotografie. Extenze fotografie způsobila nadměrné zahlcení reálného i virtuálního prostředí obrazy, což vedlo podle něj například ke značné ztrátě zájmu diváků o jejich obsahy. I s tím je spojená vizuální negramotnost mnohých dnešních diváků a tvůrců fotografií. Pro správnou interpretaci fotografií i jiných uměleckých artefaktů považuje autor nezbytnou teoretickou platformu diváka. Divák by měl chápat dílo v hlubším umělecko-historickém kontextu a jeho autora v širších sociálních a dobových souvislostech. V aktivní fotografické tvorbě autor vidí efektivní prostředek, jak zlepšovat vizuální gramotnost. Autor článku (s odkazem na myšlenky N. Goodmana) také poukazuje na nutnost intuitivního, nonverbálního vnímání fotografie (a umění obecně). Vytváření strategií rozvoje divákovy spontaneity při percepci obrazu autor vnímá jako jeden z nejsložitější úkolů výtvarné pedagogiky. (Tyto strategie nejsou předmětem studie.) Autor si uvěd
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů X. Sborník z X. ročníku studentské vědecké konference
ISBN
978-80-244-4322-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
418-424
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Nov 27, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—