All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Digital Photography as a Means of Education through Art for Visual Literacy Development

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146359" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146359 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Médium digitální fotografie jako prostředek k rozvíjení vizuální gramotnosti

  • Original language description

    Autor věnuje v článku pozornost postupnému "zlidovění" média fotografie. Extenze fotografie způsobila nadměrné zahlcení reálného i virtuálního prostředí obrazy, což vedlo podle něj například ke značné ztrátě zájmu diváků o jejich obsahy. I s tím je spojená vizuální negramotnost mnohých dnešních diváků a tvůrců fotografií. Pro správnou interpretaci fotografií i jiných uměleckých artefaktů považuje autor nezbytnou teoretickou platformu diváka. Divák by měl chápat dílo v hlubším umělecko-historickém kontextu a jeho autora v širších sociálních a dobových souvislostech. V aktivní fotografické tvorbě autor vidí efektivní prostředek, jak zlepšovat vizuální gramotnost. Autor článku (s odkazem na myšlenky N. Goodmana) také poukazuje na nutnost intuitivního, nonverbálního vnímání fotografie (a umění obecně). Vytváření strategií rozvoje divákovy spontaneity při percepci obrazu autor vnímá jako jeden z nejsložitější úkolů výtvarné pedagogiky. (Tyto strategie nejsou předmětem studie.) Autor si uvěd

  • Czech name

    Médium digitální fotografie jako prostředek k rozvíjení vizuální gramotnosti

  • Czech description

    Autor věnuje v článku pozornost postupnému "zlidovění" média fotografie. Extenze fotografie způsobila nadměrné zahlcení reálného i virtuálního prostředí obrazy, což vedlo podle něj například ke značné ztrátě zájmu diváků o jejich obsahy. I s tím je spojená vizuální negramotnost mnohých dnešních diváků a tvůrců fotografií. Pro správnou interpretaci fotografií i jiných uměleckých artefaktů považuje autor nezbytnou teoretickou platformu diváka. Divák by měl chápat dílo v hlubším umělecko-historickém kontextu a jeho autora v širších sociálních a dobových souvislostech. V aktivní fotografické tvorbě autor vidí efektivní prostředek, jak zlepšovat vizuální gramotnost. Autor článku (s odkazem na myšlenky N. Goodmana) také poukazuje na nutnost intuitivního, nonverbálního vnímání fotografie (a umění obecně). Vytváření strategií rozvoje divákovy spontaneity při percepci obrazu autor vnímá jako jeden z nejsložitější úkolů výtvarné pedagogiky. (Tyto strategie nejsou předmětem studie.) Autor si uvěd

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů X. Sborník z X. ročníku studentské vědecké konference

  • ISBN

    978-80-244-4322-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    418-424

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Nov 27, 2013

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article