All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Senses in social science research: from psychophysical essentialism to ethnography

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F19%3A10401099" target="_blank" >RIV/00216208:11240/19:10401099 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Smysly v sociálně vědním výzkumu: od psychofyzického esencialismu k etnografii

  • Original language description

    Text se zabývá v širších souvislostech zařazováním smyslů a smyslového vnímání nejprve do filosofických a teologických traktátů a historických prací. Největší pozornost ale věnuje tomu, jak se smysly postupně stávaly součástí sociálně vědních výzkumů, především v sociologii a sociální antropologii a jak jsou dnes důležitým objektem terénních etnografických výzkumů v různých společnostech. Studie odkazuje na celou řadu případových studií z tzv. smyslové etnografie a upozorňuje na skutečnost, jak může soudobá reklama skrze naše smyslové vnímání cílit na naše rozhodování v oblasti spotřeby.

  • Czech name

    Smysly v sociálně vědním výzkumu: od psychofyzického esencialismu k etnografii

  • Czech description

    Text se zabývá v širších souvislostech zařazováním smyslů a smyslového vnímání nejprve do filosofických a teologických traktátů a historických prací. Největší pozornost ale věnuje tomu, jak se smysly postupně stávaly součástí sociálně vědních výzkumů, především v sociologii a sociální antropologii a jak jsou dnes důležitým objektem terénních etnografických výzkumů v různých společnostech. Studie odkazuje na celou řadu případových studií z tzv. smyslové etnografie a upozorňuje na skutečnost, jak může soudobá reklama skrze naše smyslové vnímání cílit na naše rozhodování v oblasti spotřeby.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50404 - Anthropology, ethnology

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Antropologie smyslů

  • ISBN

    978-80-7476-162-1

  • Number of pages of the result

    36

  • Pages from-to

    153-188

  • Number of pages of the book

    263

  • Publisher name

    TOGGA

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter