Supporting reflectivity in student learning
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F22%3A10467511" target="_blank" >RIV/00216208:11240/22:10467511 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://fhs.cuni.cz/FHS-2927.html" target="_blank" >https://fhs.cuni.cz/FHS-2927.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podpora reflektivity ve výuce studentů
Original language description
Reflexe je nástroj umožňující učení se ze zkušeností, který pomáhá k dosažení hlubšího poznání a pochopení nejrůznějších souvislostí. V kontextu vzdělávání zdravotnických (především všeobecných) sester a sociálních pracovníků představuje reflexe propojující článek mezi teorií a praxí. Někteří autoři však upozorňují, že ne všichni vzdělavatelé dovedou tento nástroj ve své práci se studenty plně využít. Cílem předkládané kapitoly je zjistit, jaký postoj k reflexi zaujímají vybraní vzdělavatelé obou profesí a jaké metody podporující reflektivitu u posluchačů používají. Přehled konkrétních metod může být inspirací, jak lze tento nástroj v práci se studenty využít. Základem studie je reflexivní tematická analýza (RTA) osmi polostrukturovaných rozhovorů s vyučujícími bakalářských a magisterských programů v oblasti zdravotnictví a sociální práce.
Czech name
Podpora reflektivity ve výuce studentů
Czech description
Reflexe je nástroj umožňující učení se ze zkušeností, který pomáhá k dosažení hlubšího poznání a pochopení nejrůznějších souvislostí. V kontextu vzdělávání zdravotnických (především všeobecných) sester a sociálních pracovníků představuje reflexe propojující článek mezi teorií a praxí. Někteří autoři však upozorňují, že ne všichni vzdělavatelé dovedou tento nástroj ve své práci se studenty plně využít. Cílem předkládané kapitoly je zjistit, jaký postoj k reflexi zaujímají vybraní vzdělavatelé obou profesí a jaké metody podporující reflektivitu u posluchačů používají. Přehled konkrétních metod může být inspirací, jak lze tento nástroj v práci se studenty využít. Základem studie je reflexivní tematická analýza (RTA) osmi polostrukturovaných rozhovorů s vyučujícími bakalářských a magisterských programů v oblasti zdravotnictví a sociální práce.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Důstojnost, reflexe a participace v praxi zdravotních a sociálních služeb
ISBN
978-80-7571-101-4
Number of pages of the result
19
Pages from-to
40-58
Number of pages of the book
137
Publisher name
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—