The Main Sources of Inspiration for the Work of the Capuchin Friar and Painter Paolo Piazza, Based on the Example of the Altarpiece in the Church of Our Lady of Angels in Prague
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11260%2F14%3A10282592" target="_blank" >RIV/00216208:11260/14:10282592 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hlavní inspirační zdroje v díle kapucínského bratra malíře Paola Piazzy na příkladu pražského oltáře kostela Panny Marie Andělské
Original language description
Tento článek pojednává o Paolu Piazzovi, kapucínském bratru - malíři, který přišel z Benátek kolem roku 1600 spolu s bratry kapucíny do rudolfinské Prahy. Do střední Evropy byl tento bratr - malíř poslán mimo jiné za účelem výzdoby kapucínských konventů.Příspěvek se snaží zmapovat konkrétní motivy převzatých z italských vzorů, zejména benátských a to na příkladu hlavního oltáře kapucínského kostela Panny Marie Andělské na Hradčanech. Oltář má za námět Vidění sv. Františka v Porciunkule. Je zde zobrazenKristus, Panna Marie, klečící sv. František a andělé hrající na hudební nástroje. Tento výjev je inspirován doporučením Tridentského koncilu, kdy znázorňuje mystický výjev ze života světce. Paolo Piazza se pravděpodobně učil v dílně Veroneseho, Palmy ilGiovanne a Bassanů. Znal také dobře dílo Jacopo Tintoretta a všechny tyto vzory začleňoval do svých děl. Na pražském oltáři jsou jasně vidět motivy např. u postavy Krista z Veroneseho Noli me tangere (Museum Grenoble) a Tintorettova Křtu
Czech name
Hlavní inspirační zdroje v díle kapucínského bratra malíře Paola Piazzy na příkladu pražského oltáře kostela Panny Marie Andělské
Czech description
Tento článek pojednává o Paolu Piazzovi, kapucínském bratru - malíři, který přišel z Benátek kolem roku 1600 spolu s bratry kapucíny do rudolfinské Prahy. Do střední Evropy byl tento bratr - malíř poslán mimo jiné za účelem výzdoby kapucínských konventů.Příspěvek se snaží zmapovat konkrétní motivy převzatých z italských vzorů, zejména benátských a to na příkladu hlavního oltáře kapucínského kostela Panny Marie Andělské na Hradčanech. Oltář má za námět Vidění sv. Františka v Porciunkule. Je zde zobrazenKristus, Panna Marie, klečící sv. František a andělé hrající na hudební nástroje. Tento výjev je inspirován doporučením Tridentského koncilu, kdy znázorňuje mystický výjev ze života světce. Paolo Piazza se pravděpodobně učil v dílně Veroneseho, Palmy ilGiovanne a Bassanů. Znal také dobře dílo Jacopo Tintoretta a všechny tyto vzory začleňoval do svých děl. Na pražském oltáři jsou jasně vidět motivy např. u postavy Krista z Veroneseho Noli me tangere (Museum Grenoble) a Tintorettova Křtu
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Cultural Transfer. Umělecká výměna mezi Itálií a střední Evropou. Sborník příspěvků mezinárodní konference studentů doktorských studijních programů. Věnováno doc. PhDr. Martinu Zlatohlávkovi, Phd.Drs.
ISBN
978-80-87922-02-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
147-152
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Apr 25, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—