All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Paolo Piazza on the border between fading mannerism and emerging baroque

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11260%2F16%3A10329113" target="_blank" >RIV/00216208:11260/16:10329113 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Paolo Piazza na pomezí doznívajícího manýrismu a vycházejícího baroka

  • Original language description

    Nástropní malby v hradčanském kostele Panny Marie Andělské na pražských Hradčanech jsou význačnou ukázkou díla kapucínského bratra Paoly Piazzy. Zásadně doplňují poznání uměleckého působení tohoto umělce v Čechách a ve střední Evropě. Nástropní malby byly odkryty na konci 70. let 20. století a až do nedávna zůstávaly bez atribuce autora. Jedná se o malby technikou al secco s mariánskými náměty: Zvěstování, Nanebevzetí a Korunování Panny Marie. Na základě formální analýzy a stylových srovnání se dá s jistotou určit za autora těchto maleb kapucínského bratra malíře Paolu Piazzu, který v klášteře na Hradčanech kolem roku 1600 pobýval. Z toho lze tedy vyvodit i určení doby vzniku tohoto Piazzova díla.

  • Czech name

    Paolo Piazza na pomezí doznívajícího manýrismu a vycházejícího baroka

  • Czech description

    Nástropní malby v hradčanském kostele Panny Marie Andělské na pražských Hradčanech jsou význačnou ukázkou díla kapucínského bratra Paoly Piazzy. Zásadně doplňují poznání uměleckého působení tohoto umělce v Čechách a ve střední Evropě. Nástropní malby byly odkryty na konci 70. let 20. století a až do nedávna zůstávaly bez atribuce autora. Jedná se o malby technikou al secco s mariánskými náměty: Zvěstování, Nanebevzetí a Korunování Panny Marie. Na základě formální analýzy a stylových srovnání se dá s jistotou určit za autora těchto maleb kapucínského bratra malíře Paolu Piazzu, který v klášteře na Hradčanech kolem roku 1600 pobýval. Z toho lze tedy vyvodit i určení doby vzniku tohoto Piazzova díla.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Staré a nové. Staré jako východisko, či překážka? Sborník příspěvků mezinárodní konference studentů doktorských programů.

  • ISBN

    978-80-87922-07-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    115-120

  • Publisher name

    Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Katolická teologická fakulta

  • Event date

    Apr 28, 2016

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article