All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The situation of professional art schools after 1918 in relation to the stylistic transformation of applied art

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11260%2F22%3A10455568" target="_blank" >RIV/00216208:11260/22:10455568 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Situace odborných uměleckých škol po roce 1918 ve vztahu ke stylové proměně užitého umění

  • Original language description

    Vznik samostatné Československé republiky postavil před domácí umění nové úkoly. Jim nemohla dostát aktuální stylová situace, bylo třeba zformovat nový, národní styl vyjadřující ambice nového, národního státu. Následující příspěvek se nezabývá vznikem a vývojem národního stylu jako celku, soustřeďuje se na roli uměleckého školství v jeho šíření. Důraz je kladen na ty uměleckoprůmyslové školy, jež připravovaly odborníky pro keramickou výrobu. Jakou konkrétní roli hrálo v jeho šíření uměleckoprůmyslové školství a jaké typy vztahů vznikaly mezi jednotlivými zdroji národníhostylu? Jakou roli v těchto vztazích hrály odborné umělecké školy, konkrétně pak ty specializované na výrobu porcelánu a keramiky? Nabízí se opatrná hypotéza: V české národní identitě hraje od národního obrození nejpodstatnější roli jazyk. Jestliže se zkoumané školy lišily vyučovacím jazykem, můžeme říci, že to ovlivnilo jejich přijímání či odmítání národního stylu?

  • Czech name

    Situace odborných uměleckých škol po roce 1918 ve vztahu ke stylové proměně užitého umění

  • Czech description

    Vznik samostatné Československé republiky postavil před domácí umění nové úkoly. Jim nemohla dostát aktuální stylová situace, bylo třeba zformovat nový, národní styl vyjadřující ambice nového, národního státu. Následující příspěvek se nezabývá vznikem a vývojem národního stylu jako celku, soustřeďuje se na roli uměleckého školství v jeho šíření. Důraz je kladen na ty uměleckoprůmyslové školy, jež připravovaly odborníky pro keramickou výrobu. Jakou konkrétní roli hrálo v jeho šíření uměleckoprůmyslové školství a jaké typy vztahů vznikaly mezi jednotlivými zdroji národníhostylu? Jakou roli v těchto vztazích hrály odborné umělecké školy, konkrétně pak ty specializované na výrobu porcelánu a keramiky? Nabízí se opatrná hypotéza: V české národní identitě hraje od národního obrození nejpodstatnější roli jazyk. Jestliže se zkoumané školy lišily vyučovacím jazykem, můžeme říci, že to ovlivnilo jejich přijímání či odmítání národního stylu?

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Infrastruktury (dějin) umění. Sborník ze VII. sjezdu historiků a historiček umění v Ústí nad Labem

  • ISBN

    978-80-88283-73-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    367-379

  • Publisher name

    Uměleckohistorická společnost

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • Event location

    Ústí nad Labem

  • Event date

    Sep 23, 2021

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article