"Make them come in, so that my house may be filled." (Lk 14:23): The church (=building) as a Chance
Result description
"Make them come in, so that my house may be filled." (Lk 14:23): The church (=building) as a Chance. Church pedagogy aims at acquainting various groups of people (respecting their ages or interests) with the inside of the church by means of holistic and experiential learning. Other aims include: Perceiving the church as a place for religious studies; enabling people enter into dialogue with the religious tradition through the church building, through meetings in it and through experience; teaching the Christian alphabet by reading the church inside; discovering the church using all senses; making oneself at home in the church. Church pedagogy may be one of the methods which Churches can use to translate the Christian faith to their contemporaries in the present multicultural society.
Keywords
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=OYoyHiXUxn
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
"Ať přijdou, aby se můj dům naplnil" (L 14,23): Kostel jako šance
Original language description
Církevní pedagogika si klade za cíl seznámit různé skupiny lidí (s ohledem na jejich věk či zájmy) s kostelem prostřednictvím celostního a zážitkového učení. Mezi další cíle patří např: Vnímání kostela jako místa pro studium náboženství; umožnit lidem vstoupit do dialogu s náboženskou tradicí prostřednictvím církevní budovy, setkání s ní prostřednictvím zážitku; výuka křesťanské abecedy čtením vnitřku kostela; objevování kostela pomocí všech smyslů; cítit se v kostele jako doma. Církevní pedagogika může být jednou z metod, které mohou církve využít k tomu, aby křesťanskou víru přiblížily svým současníkům v současné multikulturní společnosti.
Czech name
"Ať přijdou, aby se můj dům naplnil" (L 14,23): Kostel jako šance
Czech description
Církevní pedagogika si klade za cíl seznámit různé skupiny lidí (s ohledem na jejich věk či zájmy) s kostelem prostřednictvím celostního a zážitkového učení. Mezi další cíle patří např: Vnímání kostela jako místa pro studium náboženství; umožnit lidem vstoupit do dialogu s náboženskou tradicí prostřednictvím církevní budovy, setkání s ní prostřednictvím zážitku; výuka křesťanské abecedy čtením vnitřku kostela; objevování kostela pomocí všech smyslů; cítit se v kostele jako doma. Církevní pedagogika může být jednou z metod, které mohou církve využít k tomu, aby křesťanskou víru přiblížily svým současníkům v současné multikulturní společnosti.
Classification
Type
Jost - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60303 - Theology
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Teologická reflexe
ISSN
1211-1872
e-ISSN
—
Volume of the periodical
27
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
20-29
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—
Result type
Jost - Miscellaneous article in a specialist periodical
OECD FORD
Theology
Year of implementation
2021