All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Selected demonstrations of some nano aspects in high school chemistry education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10105914" target="_blank" >RIV/00216208:11310/11:10105914 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://everest.natur.cuni.cz/konference/2011/prispevek/hajkova_prispevek.pdf" target="_blank" >http://everest.natur.cuni.cz/konference/2011/prispevek/hajkova_prispevek.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vybrané demonstrace problematiky nano ve výuce chemie na SŠ.

  • Original language description

    Důležitou součástí výuky chemie je experiment. Často se ale dostáváme k prezentaci jevů či dějů, které lze s pomocí chemického experimentu demonstrovat jen obtížně. To je i příklad mnoha aspektů nanotechnologie - nového, perspektivního interdisciplinárního směru vědeckého bádání a praktických aplikací. V tomto případě lze výuku doplnit použitím jednoduchých demonstrací, např. modelů. Jednou z možných demonstrací nano ve výuce chemie na SŠ je konstrukce trojrozměrného papírového modelu molekuly fullerenuC60. Dále je možné na sadě 64 částečně obarvených dřevěných krychlí demonstrovat nárůst povrchové plochy při zmenšující se velikosti objektu (částice), což ovlivňuje vlastnosti nanočástic.

  • Czech name

    Vybrané demonstrace problematiky nano ve výuce chemie na SŠ.

  • Czech description

    Důležitou součástí výuky chemie je experiment. Často se ale dostáváme k prezentaci jevů či dějů, které lze s pomocí chemického experimentu demonstrovat jen obtížně. To je i příklad mnoha aspektů nanotechnologie - nového, perspektivního interdisciplinárního směru vědeckého bádání a praktických aplikací. V tomto případě lze výuku doplnit použitím jednoduchých demonstrací, např. modelů. Jednou z možných demonstrací nano ve výuce chemie na SŠ je konstrukce trojrozměrného papírového modelu molekuly fullerenuC60. Dále je možné na sadě 64 částečně obarvených dřevěných krychlí demonstrovat nárůst povrchové plochy při zmenšující se velikosti objektu (částice), což ovlivňuje vlastnosti nanočástic.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Alternativní metody výuky 2011 (Sborník příspěvků 9. ročníku konference)

  • ISBN

    978-80-7435-104-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    1-6

  • Publisher name

    Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Apr 28, 2011

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article