Spatiotemporal behaviour of secondary school students living in Prague suburbs
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10124498" target="_blank" >RIV/00216208:11310/11:10124498 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Časoprostorové chování středoškolských studentů bydlících v zázemí Prahy
Original language description
Rezidenční suburbanizace způsobuje oddělení bydliště a dalších denních funkcí uvnitř metropolitních regionů. Důsledkem jsou na jedné straně zvyšující se nároky na dopravní infrastrukturu a rostoucí intenzita dopravy, na straně druhé časové ztráty vznikající jednotlivcům v důsledku narůstajícího času stráveného v dopravě. Článek se soustředí na skupinu teenagerů, kteří na rozdíl od svých rodičů nemohou využívat osobní automobil, jsou ve většině případů závislí na veřejné dopravě a jejichž prostor aktivita užívané urbánní funkce se nejméně shodují s vlastnostmi suburbií. V textu hodnotíme na příkladu Pražského městského regionu každodenní pohyb a aktivity suburbánních gymnazistů ve srovnání se stejnou skupinou studentů žijící uvnitř města. Výzkum vychází z vlastního terénního šetření realizovaného v listopadu 2009 a dat o využití času agentury Median. Hlavní zjištění, které je hlouběji diskutováno, ukazuje, že delší doba strávená denně v dopravě zkracuje suburbánním studentům čas na spá
Czech name
Časoprostorové chování středoškolských studentů bydlících v zázemí Prahy
Czech description
Rezidenční suburbanizace způsobuje oddělení bydliště a dalších denních funkcí uvnitř metropolitních regionů. Důsledkem jsou na jedné straně zvyšující se nároky na dopravní infrastrukturu a rostoucí intenzita dopravy, na straně druhé časové ztráty vznikající jednotlivcům v důsledku narůstajícího času stráveného v dopravě. Článek se soustředí na skupinu teenagerů, kteří na rozdíl od svých rodičů nemohou využívat osobní automobil, jsou ve většině případů závislí na veřejné dopravě a jejichž prostor aktivita užívané urbánní funkce se nejméně shodují s vlastnostmi suburbií. V textu hodnotíme na příkladu Pražského městského regionu každodenní pohyb a aktivity suburbánních gymnazistů ve srovnání se stejnou skupinou studentů žijící uvnitř města. Výzkum vychází z vlastního terénního šetření realizovaného v listopadu 2009 a dat o využití času agentury Median. Hlavní zjištění, které je hlouběji diskutováno, ukazuje, že delší doba strávená denně v dopravě zkracuje suburbánním studentům čas na spá
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
DE - Earth magnetism, geodesy, geography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP404%2F10%2F0523" target="_blank" >GAP404/10/0523: Social deprivation in urban environment: objective and subjective dimensions</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Třetí město
ISBN
978-80-7465-015-4
Number of pages of the result
34
Pages from-to
99-132
Number of pages of the book
228
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—