All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Spatiotemporal behaviour of secondary school students living in Prague suburbs

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10124498" target="_blank" >RIV/00216208:11310/11:10124498 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Časoprostorové chování středoškolských studentů bydlících v zázemí Prahy

  • Original language description

    Rezidenční suburbanizace způsobuje oddělení bydliště a dalších denních funkcí uvnitř metropolitních regionů. Důsledkem jsou na jedné straně zvyšující se nároky na dopravní infrastrukturu a rostoucí intenzita dopravy, na straně druhé časové ztráty vznikající jednotlivcům v důsledku narůstajícího času stráveného v dopravě. Článek se soustředí na skupinu teenagerů, kteří na rozdíl od svých rodičů nemohou využívat osobní automobil, jsou ve většině případů závislí na veřejné dopravě a jejichž prostor aktivita užívané urbánní funkce se nejméně shodují s vlastnostmi suburbií. V textu hodnotíme na příkladu Pražského městského regionu každodenní pohyb a aktivity suburbánních gymnazistů ve srovnání se stejnou skupinou studentů žijící uvnitř města. Výzkum vychází z vlastního terénního šetření realizovaného v listopadu 2009 a dat o využití času agentury Median. Hlavní zjištění, které je hlouběji diskutováno, ukazuje, že delší doba strávená denně v dopravě zkracuje suburbánním studentům čas na spá

  • Czech name

    Časoprostorové chování středoškolských studentů bydlících v zázemí Prahy

  • Czech description

    Rezidenční suburbanizace způsobuje oddělení bydliště a dalších denních funkcí uvnitř metropolitních regionů. Důsledkem jsou na jedné straně zvyšující se nároky na dopravní infrastrukturu a rostoucí intenzita dopravy, na straně druhé časové ztráty vznikající jednotlivcům v důsledku narůstajícího času stráveného v dopravě. Článek se soustředí na skupinu teenagerů, kteří na rozdíl od svých rodičů nemohou využívat osobní automobil, jsou ve většině případů závislí na veřejné dopravě a jejichž prostor aktivita užívané urbánní funkce se nejméně shodují s vlastnostmi suburbií. V textu hodnotíme na příkladu Pražského městského regionu každodenní pohyb a aktivity suburbánních gymnazistů ve srovnání se stejnou skupinou studentů žijící uvnitř města. Výzkum vychází z vlastního terénního šetření realizovaného v listopadu 2009 a dat o využití času agentury Median. Hlavní zjištění, které je hlouběji diskutováno, ukazuje, že delší doba strávená denně v dopravě zkracuje suburbánním studentům čas na spá

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    DE - Earth magnetism, geodesy, geography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP404%2F10%2F0523" target="_blank" >GAP404/10/0523: Social deprivation in urban environment: objective and subjective dimensions</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Třetí město

  • ISBN

    978-80-7465-015-4

  • Number of pages of the result

    34

  • Pages from-to

    99-132

  • Number of pages of the book

    228

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter