All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Comparative Analysis of the Framework Education Programme of High Schools in the Czech and Slovak Republic with Emphasis on the Representation of Biology

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F12%3A10193401" target="_blank" >RIV/00216208:11310/12:10193401 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    SROVNÁVACÍ ANALÝZA RÁMCOVÉHO VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU PRO GYMNÁZIA V ČESKÉ A SLOVENSKÉ REPUBLICE S DŮRAZEM NA ZASTOUPENÍ OBORU BIOLOGIE

  • Original language description

    Cílem příspěvku je porovnat rámcové vzdělávací programy pro gymnázia v České a Slovenské republice s důrazem na obor biologie. Jako hlavní analytické kategorie obsahové analýzy byly zvoleny: klíčové kompetence, vzdělávací oblasti, vzdělávací obor biologie a průřezová témata s převahou biologického aspektu. Ve výše zmíněných kategoriích se zaměřujeme na zastoupení biologických dovedností.

  • Czech name

    SROVNÁVACÍ ANALÝZA RÁMCOVÉHO VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU PRO GYMNÁZIA V ČESKÉ A SLOVENSKÉ REPUBLICE S DŮRAZEM NA ZASTOUPENÍ OBORU BIOLOGIE

  • Czech description

    Cílem příspěvku je porovnat rámcové vzdělávací programy pro gymnázia v České a Slovenské republice s důrazem na obor biologie. Jako hlavní analytické kategorie obsahové analýzy byly zvoleny: klíčové kompetence, vzdělávací oblasti, vzdělávací obor biologie a průřezová témata s převahou biologického aspektu. Ve výše zmíněných kategoriích se zaměřujeme na zastoupení biologických dovedností.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Paidagogos

  • ISSN

    1213-3809

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2012

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    154-167

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database