All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Evolutionary terminology in grammar school biology teaching

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10191910" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10191910 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Evoluční terminologie v gymnaziální výuce biologie

  • Original language description

    Evoluční biologie patří mezi jednu z nejdůležitějších biologických disciplín, protože utváří paradigmatické pozadí celé moderní biologie. Terminologie oboru je pak klíčovým komunikačním médiem, díky kterému dochází k předávání informací. Předkládaný výzkum analyzuje evoluční terminologii používanou při výuce biologie gymnaziálními učiteli. Jde se o výsledky předvýzkumu, který proběhl metodou dotazníkového šetření a rozhovorů a zúčastnilo se ho třicet gymnaziálních učitelů biologie z Prahy. Dotazníková část šetření cílila na subjektivní hodnocení důležitosti jednotlivých evolučních termínů v rámci gymnaziální výuky a porozumění jejich významu. Pro zpracování výsledků byl použit program Microsoft Excel 2007. Výsledky předvýzkumu upozornily na několik skutečností: 1. Mezi základní evoluční pojmy řadí učitelé bez váhání genetickou terminologii, což poukazuje na neodarwinistické vnímání evolučních témat, které ovšem je, jak prozradily rozhovory, nereflektované. 2. Středoškolští učitelé biol

  • Czech name

    Evoluční terminologie v gymnaziální výuce biologie

  • Czech description

    Evoluční biologie patří mezi jednu z nejdůležitějších biologických disciplín, protože utváří paradigmatické pozadí celé moderní biologie. Terminologie oboru je pak klíčovým komunikačním médiem, díky kterému dochází k předávání informací. Předkládaný výzkum analyzuje evoluční terminologii používanou při výuce biologie gymnaziálními učiteli. Jde se o výsledky předvýzkumu, který proběhl metodou dotazníkového šetření a rozhovorů a zúčastnilo se ho třicet gymnaziálních učitelů biologie z Prahy. Dotazníková část šetření cílila na subjektivní hodnocení důležitosti jednotlivých evolučních termínů v rámci gymnaziální výuky a porozumění jejich významu. Pro zpracování výsledků byl použit program Microsoft Excel 2007. Výsledky předvýzkumu upozornily na několik skutečností: 1. Mezi základní evoluční pojmy řadí učitelé bez váhání genetickou terminologii, což poukazuje na neodarwinistické vnímání evolučních témat, které ovšem je, jak prozradily rozhovory, nereflektované. 2. Středoškolští učitelé biol

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů