Teaching Molecular Biology at Grammar Schools: Analysis of the Current State and Potential of its Support
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10294413" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10294413 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11410/15:10294413 RIV/61989592:15410/15:33153549
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výuka molekulární biologie na gymnáziích: analýza současného stavu a možnosti její podpory
Original language description
Molekulární biologie je rozvíjející se vědní obor a s jejími metodami se setkáváme i v každodenním životě. Proto je důležité, aby byla zastoupena ve výuce biologie na gymnáziích. Jedním z cílů studie bylo analyzovat rozložení vzdělávacího obsahu molekulární biologie na úrovni gymnaziálních školních vzdělávacích programů (ŠVP) do jednotlivých ročníků a zjistit, která molekulárně biologická témata jsou v ŠVP zastoupena a jak často. Dalším cílem bylo otestovat srozumitelnost a atraktivitu pokročilých molekulárně biologických laboratorních cvičení určených pro žáky střední školy. ŠVP celkem 160 gymnázií ze všech krajů ČR byly hodnoceny z hlediska zařazení deseti tematických kategorií výukového obsahu molekulární biologie ve vyučovacích předmětech biologie,chemie a volitelných biologických a chemických seminářích. Data byla analyzována shlukovou analýzou a následným ?2 testem nezávislosti. V letech 2011-2013 byly realizovány čtyři různé typy praktických cvičení z molekulární biologie, kter
Czech name
Výuka molekulární biologie na gymnáziích: analýza současného stavu a možnosti její podpory
Czech description
Molekulární biologie je rozvíjející se vědní obor a s jejími metodami se setkáváme i v každodenním životě. Proto je důležité, aby byla zastoupena ve výuce biologie na gymnáziích. Jedním z cílů studie bylo analyzovat rozložení vzdělávacího obsahu molekulární biologie na úrovni gymnaziálních školních vzdělávacích programů (ŠVP) do jednotlivých ročníků a zjistit, která molekulárně biologická témata jsou v ŠVP zastoupena a jak často. Dalším cílem bylo otestovat srozumitelnost a atraktivitu pokročilých molekulárně biologických laboratorních cvičení určených pro žáky střední školy. ŠVP celkem 160 gymnázií ze všech krajů ČR byly hodnoceny z hlediska zařazení deseti tematických kategorií výukového obsahu molekulární biologie ve vyučovacích předmětech biologie,chemie a volitelných biologických a chemických seminářích. Data byla analyzována shlukovou analýzou a následným ?2 testem nezávislosti. V letech 2011-2013 byly realizovány čtyři různé typy praktických cvičení z molekulární biologie, kter
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Science Education Center</a><br>
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Scientia in educatione
ISSN
1804-7106
e-ISSN
—
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
26
Pages from-to
14-39
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—