All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The preconceptions of the students foregoing chemical experiment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10295671" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10295671 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216224:14410/15:00083081

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Prekoncepty žáků předcházející chemický experiment

  • Original language description

    Ve vyučovacím procesu se dnes poměrně často klade důraz na práci s prekoncepty. Jejich definice je velice různorodá, ale v obecném znění jde o naivní představy jedince, které jsou vytvářeny během každodenního života. Tyto představy mohou být neúplné či dokonce nesprávné. Vzdělávací proces by měl dané pojmy rozvíjet a především vytvářet mezi nimi vztahy vedoucí k pochopení různých jevů především v oblasti přírodovědných předmětů (chemie, fyzika či biologie). Text článku vysvětluje nepostradatelnou roli prekonceptů v každé vyučovací hodině u každého žáka. Úvodní část objasňuje pojem prekoncept a následně jej spojuje s konstruktivistickým učením. Součástí článku je i výčet a stručná charakteristika nej-častěji používaných metod pro určení prekonceptů. V neposlední řadě je v textu popsán a shr-nut provedený výzkum, který na výzkumném vzorku žáků 8. ročníku základních škol mapoval nejčastější prekoncepty předcházející chemickým experimentům. Výzkumné šetření pracovalo s analýzou žákovských

  • Czech name

    Prekoncepty žáků předcházející chemický experiment

  • Czech description

    Ve vyučovacím procesu se dnes poměrně často klade důraz na práci s prekoncepty. Jejich definice je velice různorodá, ale v obecném znění jde o naivní představy jedince, které jsou vytvářeny během každodenního života. Tyto představy mohou být neúplné či dokonce nesprávné. Vzdělávací proces by měl dané pojmy rozvíjet a především vytvářet mezi nimi vztahy vedoucí k pochopení různých jevů především v oblasti přírodovědných předmětů (chemie, fyzika či biologie). Text článku vysvětluje nepostradatelnou roli prekonceptů v každé vyučovací hodině u každého žáka. Úvodní část objasňuje pojem prekoncept a následně jej spojuje s konstruktivistickým učením. Součástí článku je i výčet a stručná charakteristika nej-častěji používaných metod pro určení prekonceptů. V neposlední řadě je v textu popsán a shr-nut provedený výzkum, který na výzkumném vzorku žáků 8. ročníku základních škol mapoval nejčastější prekoncepty předcházející chemickým experimentům. Výzkumné šetření pracovalo s analýzou žákovských

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    International Colloquium on the Management of Educational Process

  • ISBN

    978-80-7231-995-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Univerzita obrany

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    May 28, 2015

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article