All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Preconcepts of the Concepts from Science Edication and Possibilities of Their Quantitative Diagnostics.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F03%3A00002644" target="_blank" >RIV/44555601:13430/03:00002644 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Preconcepts of the Concepts from Science Edication and Possibilities of Their Quantitative Diagnostics.

  • Original language description

    The report is dedicated preconceptions of basic school students from nature science education. Preconceptions is one of the pivotal term in constructivical pedagogy. It means the student's primary concept definition which is the most important individualcharacteristic for each person. Preconception has own definition and individual integration into the student's cognitive map and is formed by all existing influences which effected on each person in scholastic and extracurricular surroundings. In reportare developed basic thesis of complex quantitative diagnostics by ten choose preconception (drug, energy, fire, density, poison, acid, plastic, radioactivity, lime, air). This diagnostic lean about four basic descriptive categories of preconceptions which are in report minutely discussed. The first descriptive category is cognitive dimension which describe degree of knowledge or "ignorance" of given concept. It is diagnostic by special made knowledge test. The second descriptive cat

  • Czech name

    Prekoncepty vybraných pojmů z oblasti přírodovědného vzdělávání a možnosti jejich kvantitativní diagnostiky

  • Czech description

    Příspěvek je věnován prekonceptům žáků základních škol z oblasti přírodovědného vzdělávání. Prekoncept je jedním z klíčových termínů v konstruktivistické pedagogice. Rozumí se tím prvotní žákovo vymezení pojmu, které je jednou z významných individuálníchcharakteristik každého jedince. Prekoncept má vlastní definici a osobité zařazení do kognitivní mapy žáka a je utvářen všemi dosavadními vlivy, které na jedince působily jak ve školním, tak v mimoškolním prostředí. V příspěvku jsou rozpracovány základníteze komplexní kvantitativní diagnostiky deseti vybraných prekonceptů (droga, energie, hoření, hustota, jed, kyselina, plast, radioaktivita, vápno, vzduch). Tato diagnostika se opírá o čtyři základní popisné kategorie prekonceptů, které jsou v příspěvkupodrobně diskutovány. První popisnou kategorií je kognitivní dimenze, která popisuje míru znalosti či "neznalosti" daného pojmu. Diagnostikována je pomocí speciálně vytvořeného vědomostního testu. Druhou popisnou kategorií je afektivní d

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2003

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    The 1st International Journal of Teacher Education and Training Conference

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    238-245

  • Publisher name

    Daugavpils University

  • Place of publication

    Daugavpils

  • Event location

    Daugavpils

  • Event date

    Jan 1, 2003

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article