All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Research methods used in children?s conceptions diagnostics

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F05%3A00003118" target="_blank" >RIV/44555601:13430/05:00003118 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výzkumné metody použitelné k diagnostice dětských pojetí

  • Original language description

    Kapitola je věnována prekonceptům žáků základních škol z oblasti přírodovědného vzdělávání. Rozpracovány jsou základní teze komplexní kvantitativní diagnostiky prekonceptů. Tato diagnostika se opírá o čtyři základní popisné kategorie prekonceptů, které jsou v příspěvku podrobně diskutovány. První popisnou kategorií je kognitivní dimenze, která popisuje míru znalosti či ?neznalosti? daného pojmu. Diagnostikována je pomocí speciálně vytvořeného vědomostního testu. Druhou popisnou kategorií je afektivní dimenze, která vyjadřuje jednak vztahovou vazbu žáka k danému pojmu a jednak míru chápání významu daného pojmu žákem. Diagnostikována je výzkumným nástrojem konstruovaným na principu škálování. Třetí popisnou kategorií je zastrukturování, které popisuje včlenění prekonceptů do kognitivní mapy žáka a jeho interakci s ostatními pojmy. Diagnostika vychází ze zásad konceptuálního ma-pování. Poslední popisnou kategorií je plasticita, která vyjadřuje možnost změn, jímž je pre-koncept schopen pod

  • Czech name

    Výzkumné metody použitelné k diagnostice dětských pojetí

  • Czech description

    Kapitola je věnována prekonceptům žáků základních škol z oblasti přírodovědného vzdělávání. Rozpracovány jsou základní teze komplexní kvantitativní diagnostiky prekonceptů. Tato diagnostika se opírá o čtyři základní popisné kategorie prekonceptů, které jsou v příspěvku podrobně diskutovány. První popisnou kategorií je kognitivní dimenze, která popisuje míru znalosti či ?neznalosti? daného pojmu. Diagnostikována je pomocí speciálně vytvořeného vědomostního testu. Druhou popisnou kategorií je afektivní dimenze, která vyjadřuje jednak vztahovou vazbu žáka k danému pojmu a jednak míru chápání významu daného pojmu žákem. Diagnostikována je výzkumným nástrojem konstruovaným na principu škálování. Třetí popisnou kategorií je zastrukturování, které popisuje včlenění prekonceptů do kognitivní mapy žáka a jeho interakci s ostatními pojmy. Diagnostika vychází ze zásad konceptuálního ma-pování. Poslední popisnou kategorií je plasticita, která vyjadřuje možnost změn, jímž je pre-koncept schopen pod

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Současné trendy v přírodovědném vzdělávání

  • ISBN

    80-7044-696-X

  • Number of pages of the result

    18

  • Pages from-to

    74-91

  • Number of pages of the book

  • Publisher name

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • UT code for WoS chapter