Content Analysis of Czech School History Textbook on Human Evolution Topics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10327677" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10327677 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11410/16:10327677
Result on the web
<a href="http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/358/313" target="_blank" >http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/358/313</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Obsahová analýza tématu evoluce člověka v českých učebnicích dějepisu
Original language description
V této studii analyzujeme obsahovou správnost tématu evoluce člověka ve 14 českých dějepisných učebnicích. Zaměřujeme se na tři klíčové oblasti - pojetí vývoje člověka, druhovou analýzu a pojetí druhu H. sapiens. Upozorňujeme na řadu zastaralých informací a opakujících se nepřesností, které učebnice dějepisu obsahují, jako je kupříkladu čistě lineární schéma evolučního vývoje nebo uvádění neandertálce jako poddruhu Homo sapiens. Upozorňujeme, jak a proč mohou tyto miskoncepce později komplikovat relevantní pochopení evoluce ve výuce přírodopisu a biologie.
Czech name
Obsahová analýza tématu evoluce člověka v českých učebnicích dějepisu
Czech description
V této studii analyzujeme obsahovou správnost tématu evoluce člověka ve 14 českých dějepisných učebnicích. Zaměřujeme se na tři klíčové oblasti - pojetí vývoje člověka, druhovou analýzu a pojetí druhu H. sapiens. Upozorňujeme na řadu zastaralých informací a opakujících se nepřesností, které učebnice dějepisu obsahují, jako je kupříkladu čistě lineární schéma evolučního vývoje nebo uvádění neandertálce jako poddruhu Homo sapiens. Upozorňujeme, jak a proč mohou tyto miskoncepce později komplikovat relevantní pochopení evoluce ve výuce přírodopisu a biologie.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Scientia in educatione
ISSN
1804-7106
e-ISSN
—
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
34-47
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—