Content Analysis of Czech School Biology Textbook with Regard to Human Evolution Topics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10364160" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10364160 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11310/17:10364160
Result on the web
<a href="http://scied.cz/index.php/scied/article/view/765" target="_blank" >http://scied.cz/index.php/scied/article/view/765</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Obsahová analýza tématu evoluce člověka v českých učebnicích přírodopisu a biologie
Original language description
Tento článek se zabývá obsahovou analýzou tématu evoluce člověka v 18 českých učebnicích přírodopisu / biologie a souhrnech gymnaziální látky. Analýza cílí na tři klíčové oblasti - pojetí našeho druhu vůči zbytku živé přírody, pojetí evolučního vývoje člověka a druho- vou analýzu. Upozorňuje na řadu zastaralých informací a chyb, které učebnice a souhrny obsahují a které mohou komplikovat relevantní pochopení tématu, jako je kupříkladu čistě lineární schéma evolučního vývoje, prezentování našeho vlastního druhu jako vrcholu evo- lučního vývoje a / nebo nejdokonalejšího tvora nebo vyčleňování taxonu H. sapiens sapiens vedle druhu H. sapiens.
Czech name
Obsahová analýza tématu evoluce člověka v českých učebnicích přírodopisu a biologie
Czech description
Tento článek se zabývá obsahovou analýzou tématu evoluce člověka v 18 českých učebnicích přírodopisu / biologie a souhrnech gymnaziální látky. Analýza cílí na tři klíčové oblasti - pojetí našeho druhu vůči zbytku živé přírody, pojetí evolučního vývoje člověka a druho- vou analýzu. Upozorňuje na řadu zastaralých informací a chyb, které učebnice a souhrny obsahují a které mohou komplikovat relevantní pochopení tématu, jako je kupříkladu čistě lineární schéma evolučního vývoje, prezentování našeho vlastního druhu jako vrcholu evo- lučního vývoje a / nebo nejdokonalejšího tvora nebo vyčleňování taxonu H. sapiens sapiens vedle druhu H. sapiens.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Scientia in educatione
ISSN
1804-7106
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2017
Issue of the periodical within the volume
8(2)
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
19
Pages from-to
2-20
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—