All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Content Analysis of Czech School Biology Textbook with Regard to Human Evolution Topics

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10364160" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10364160 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11310/17:10364160

  • Result on the web

    <a href="http://scied.cz/index.php/scied/article/view/765" target="_blank" >http://scied.cz/index.php/scied/article/view/765</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Obsahová analýza tématu evoluce člověka v českých učebnicích přírodopisu a biologie

  • Original language description

    Tento článek se zabývá obsahovou analýzou tématu evoluce člověka v 18 českých učebnicích přírodopisu / biologie a souhrnech gymnaziální látky. Analýza cílí na tři klíčové oblasti - pojetí našeho druhu vůči zbytku živé přírody, pojetí evolučního vývoje člověka a druho- vou analýzu. Upozorňuje na řadu zastaralých informací a chyb, které učebnice a souhrny obsahují a které mohou komplikovat relevantní pochopení tématu, jako je kupříkladu čistě lineární schéma evolučního vývoje, prezentování našeho vlastního druhu jako vrcholu evo- lučního vývoje a / nebo nejdokonalejšího tvora nebo vyčleňování taxonu H. sapiens sapiens vedle druhu H. sapiens.

  • Czech name

    Obsahová analýza tématu evoluce člověka v českých učebnicích přírodopisu a biologie

  • Czech description

    Tento článek se zabývá obsahovou analýzou tématu evoluce člověka v 18 českých učebnicích přírodopisu / biologie a souhrnech gymnaziální látky. Analýza cílí na tři klíčové oblasti - pojetí našeho druhu vůči zbytku živé přírody, pojetí evolučního vývoje člověka a druho- vou analýzu. Upozorňuje na řadu zastaralých informací a chyb, které učebnice a souhrny obsahují a které mohou komplikovat relevantní pochopení tématu, jako je kupříkladu čistě lineární schéma evolučního vývoje, prezentování našeho vlastního druhu jako vrcholu evo- lučního vývoje a / nebo nejdokonalejšího tvora nebo vyčleňování taxonu H. sapiens sapiens vedle druhu H. sapiens.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Scientia in educatione

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2017

  • Issue of the periodical within the volume

    8(2)

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    2-20

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database