Pupils' attitudes and opinions on implementation and work with MBL systems and IBSE oriented activities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10335126" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10335126 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Postoje a názory žáků při práci se školními měřicími systémy a badatelsky orientovanými úloham
Original language description
Příspěvek se zabývá analýzou a hodnocením odpovědí na dotazy zaměřené na laboratorní práci žáků s využitím školních měřicích systémů (MBL - Microcomputer based laboratory, Probeware) a s badatelsky orientovanými úlohami. Příspěvek se snaží, s využitím poznatků a zkušeností získaných při vedení kurzů s využitím školních měřicích systémů, zejména zhodnotit přístup žáků k práci se školními měřicími systémy a identifikovat hlavní problémy, které mohou práci se školními měřicími systémy komplikovat po technické i didaktické stránce. Dále se příspěvek snaží identifikovat, do jaké míry jsou žáci schopni využít navržené badatelské úlohy k samostatné práci, jaká je role učitele a jak je rozdělena učitelova pozornost mezi technické a didaktické části (či aspekty) využití školních měřicích systémů ve výuce. Dotazníkového šetření se zúčastnilo více než 150 žáků ze 3 středních škol v ČR a v jeho rámci bylo realizováno více než 10 laboratorních cvičení.
Czech name
Postoje a názory žáků při práci se školními měřicími systémy a badatelsky orientovanými úloham
Czech description
Příspěvek se zabývá analýzou a hodnocením odpovědí na dotazy zaměřené na laboratorní práci žáků s využitím školních měřicích systémů (MBL - Microcomputer based laboratory, Probeware) a s badatelsky orientovanými úlohami. Příspěvek se snaží, s využitím poznatků a zkušeností získaných při vedení kurzů s využitím školních měřicích systémů, zejména zhodnotit přístup žáků k práci se školními měřicími systémy a identifikovat hlavní problémy, které mohou práci se školními měřicími systémy komplikovat po technické i didaktické stránce. Dále se příspěvek snaží identifikovat, do jaké míry jsou žáci schopni využít navržené badatelské úlohy k samostatné práci, jaká je role učitele a jak je rozdělena učitelova pozornost mezi technické a didaktické části (či aspekty) využití školních měřicích systémů ve výuce. Dotazníkového šetření se zúčastnilo více než 150 žáků ze 3 středních škol v ČR a v jeho rámci bylo realizováno více než 10 laboratorních cvičení.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Biológia, ekológia, chémia
ISSN
1338-1024
e-ISSN
—
Volume of the periodical
20
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
7
Pages from-to
26-32
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—