All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

How Do Lower Secondary School Pupils Evaluate Branches of Biology?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10364085" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10364085 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/56" target="_blank" >http://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/56</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337556.2018.1.3" target="_blank" >10.14712/25337556.2018.1.3</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jak jsou hodnoceny jednotlivé obory biologie žáky 2. stupně ZŠ a nižšího gymnázia?

  • Original language description

    Přírodopis je českými žáky hodnocen jako středně oblíbený předmět. Navíc je známo, že různé obory biologie jsou žáky různě oblíbené. Nicméně pokud víme, v rámci jedné studie dosud nebyly srovnány všechny vyučované biologické obory. Předložená studie si kladla za cíl zjistit, jak hodnotí žáci 2. stupně základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií jednotlivé obory biologie. Anonymní dotazník vyplnilo 550 žáků. Pomocí neparametrických testů byl testován vliv nezávisle proměnných (pohlaví, ročník, typ školy a učitel) na hodnocení oborů biologie. Nejlépe hodnocenými obory byly zoologie a biologie člověka. Nejhůře žáci hodnotili mykologii a geologii, která byla zařazena z důvodu vyučování v rámci přírodopisu. Je zajímavé, že absolvování výuky konkrétního oboru většinou nemělo vliv na jeho hodnocení. Další sledované proměnné měly vliv na hodnocení oborů biologie. S výjimkou biologie člověka platil u většiny oborů trend, že čím vyšší ročník, tím menší oblíbenost daného oboru. Jako faktor s významným vlivem na hodnocení oborů biologie žáky se ukázal konkrétní vyučující. Za klíčové proto považujeme postoje samotných vyučujících k jednotlivým biologickým oborům, které je potřeba utvářet již během jejich studia.

  • Czech name

    Jak jsou hodnoceny jednotlivé obory biologie žáky 2. stupně ZŠ a nižšího gymnázia?

  • Czech description

    Přírodopis je českými žáky hodnocen jako středně oblíbený předmět. Navíc je známo, že různé obory biologie jsou žáky různě oblíbené. Nicméně pokud víme, v rámci jedné studie dosud nebyly srovnány všechny vyučované biologické obory. Předložená studie si kladla za cíl zjistit, jak hodnotí žáci 2. stupně základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií jednotlivé obory biologie. Anonymní dotazník vyplnilo 550 žáků. Pomocí neparametrických testů byl testován vliv nezávisle proměnných (pohlaví, ročník, typ školy a učitel) na hodnocení oborů biologie. Nejlépe hodnocenými obory byly zoologie a biologie člověka. Nejhůře žáci hodnotili mykologii a geologii, která byla zařazena z důvodu vyučování v rámci přírodopisu. Je zajímavé, že absolvování výuky konkrétního oboru většinou nemělo vliv na jeho hodnocení. Další sledované proměnné měly vliv na hodnocení oborů biologie. S výjimkou biologie člověka platil u většiny oborů trend, že čím vyšší ročník, tím menší oblíbenost daného oboru. Jako faktor s významným vlivem na hodnocení oborů biologie žáky se ukázal konkrétní vyučující. Za klíčové proto považujeme postoje samotných vyučujících k jednotlivým biologickým oborům, které je potřeba utvářet již během jejich studia.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Biologie-Chemie-Zeměpis

  • ISSN

    1210-3349

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    27

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    23-34

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database