All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Current Trends in First Aid Teaching- the Use of Inquiry Based Teaching in Courses for Future and Current Teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10399297" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10399297 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RQIdsUia-p" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RQIdsUia-p</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337556.2019.2.5" target="_blank" >10.14712/25337556.2019.2.5</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Aktuální trendy ve výuce první pomoci aneb vzdělávání budoucích i současných pedagogů zážitkovou pedagogikou

  • Original language description

    Existuje mnoho důvodů, proč lidé nejsou schopni adekvátně poskytnout první pomoc. Jedním z nich je jejich nedostatečné proškolení a chybějící praktické nácviky. Podle rámcových vzdělávacích programů by výuka první pomoci měla být zařazena v základním i gymnaziálním vzdělávání, ale nebývá jí věnována dostatečná pozornost. Výuku na školách často zajišťují učitelé přírodních věd - především biologové a chemici. Důvodem může být provázanost odbornosti vyučujících s tématem. Vzhledem ke změnám, ke kterým v oblasti správných postupů první pomoci dochází, je vhodné, aby se v problematice laické předlékařské první pomoci vzdělávali nejen žáci, ale i pedagogové. Aktuální trendy v pedagogické praxi směřují k využití modernějších výukových přístupů a odklonu od tradiční frontální výuky. Jedním z novějších přístupů je zařazení tzv. zážitkové pedagogiky. Ta staví na vyšší schopnosti jedinců vstřebávat informace při vlastním jednání a aktivitě (např. nácviky a simulace). Na Přírodovědecké fakultě UK se využití metod zážitkové pedagogiky v přípravě budoucích i stávajících pedagogů věnujeme od roku 2008, a to zejména při výuce první pomoci, ochrany člověka za mimořádných situací a běžné a krizové komunikace.

  • Czech name

    Aktuální trendy ve výuce první pomoci aneb vzdělávání budoucích i současných pedagogů zážitkovou pedagogikou

  • Czech description

    Existuje mnoho důvodů, proč lidé nejsou schopni adekvátně poskytnout první pomoc. Jedním z nich je jejich nedostatečné proškolení a chybějící praktické nácviky. Podle rámcových vzdělávacích programů by výuka první pomoci měla být zařazena v základním i gymnaziálním vzdělávání, ale nebývá jí věnována dostatečná pozornost. Výuku na školách často zajišťují učitelé přírodních věd - především biologové a chemici. Důvodem může být provázanost odbornosti vyučujících s tématem. Vzhledem ke změnám, ke kterým v oblasti správných postupů první pomoci dochází, je vhodné, aby se v problematice laické předlékařské první pomoci vzdělávali nejen žáci, ale i pedagogové. Aktuální trendy v pedagogické praxi směřují k využití modernějších výukových přístupů a odklonu od tradiční frontální výuky. Jedním z novějších přístupů je zařazení tzv. zážitkové pedagogiky. Ta staví na vyšší schopnosti jedinců vstřebávat informace při vlastním jednání a aktivitě (např. nácviky a simulace). Na Přírodovědecké fakultě UK se využití metod zážitkové pedagogiky v přípravě budoucích i stávajících pedagogů věnujeme od roku 2008, a to zejména při výuce první pomoci, ochrany člověka za mimořádných situací a běžné a krizové komunikace.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Biologie-Chemie-Zeměpis

  • ISSN

    2533-7556

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    28

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    37-47

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database