All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Teaching of First Aid at the Lower Secondary Schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33144236" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33144236 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výuka první pomoci na 2. stupni základních škol

  • Original language description

    Příspěvek so kladl za cíl pomocí dotazníkového šetření na základních školách zjistit základní didaktické aspekty výuky první pomoci. Zkoumaný soubor a metodika: Výzkumného šetření se zúčastnilo 30 učitelů vyučujících problematiku první pomoci na 2. stupni základních škol v Olomouckém kraji. Výsledky: První pomoc je nejčastěji vyučována v 8. ročníku (50 %), v předmětech Výchova ke zdraví (83 %), a Přírodopis (73 %). Z materiálních didaktických prostředků školy disponují v 90 % případů obvazovým materiálem a dlahami. V teoretické přípravě je největší pozornost věnována tematickému celku úrazy teplem a chladem (70 %), v praktickém nácviku pak v 67 % kapitole polohování a transport raněných. Pouze 17 % škol se věnuje nácviku kardiopulmonální resuscitace. Závěr: Témata první pomoci jsou implementována do školních vzdělávacích programů na základních školách, ovšem školy nedisponují dostatečným vybavením didaktickými pomůckami pro nácvik praktických dovedností, zvláště pak pro nácvik kardiopu

  • Czech name

    Výuka první pomoci na 2. stupni základních škol

  • Czech description

    Příspěvek so kladl za cíl pomocí dotazníkového šetření na základních školách zjistit základní didaktické aspekty výuky první pomoci. Zkoumaný soubor a metodika: Výzkumného šetření se zúčastnilo 30 učitelů vyučujících problematiku první pomoci na 2. stupni základních škol v Olomouckém kraji. Výsledky: První pomoc je nejčastěji vyučována v 8. ročníku (50 %), v předmětech Výchova ke zdraví (83 %), a Přírodopis (73 %). Z materiálních didaktických prostředků školy disponují v 90 % případů obvazovým materiálem a dlahami. V teoretické přípravě je největší pozornost věnována tematickému celku úrazy teplem a chladem (70 %), v praktickém nácviku pak v 67 % kapitole polohování a transport raněných. Pouze 17 % škol se věnuje nácviku kardiopulmonální resuscitace. Závěr: Témata první pomoci jsou implementována do školních vzdělávacích programů na základních školách, ovšem školy nedisponují dostatečným vybavením didaktickými pomůckami pro nácvik praktických dovedností, zvláště pak pro nácvik kardiopu

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Antropologicko-psychologicko-sociální aspekty podpory zdraví a výchovy ke zdraví

  • ISBN

    978-80-244-3472-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    259-269

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Oct 24, 2012

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article