The Teaching of First Aid at the Lower Secondary Schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33144236" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33144236 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výuka první pomoci na 2. stupni základních škol
Original language description
Příspěvek so kladl za cíl pomocí dotazníkového šetření na základních školách zjistit základní didaktické aspekty výuky první pomoci. Zkoumaný soubor a metodika: Výzkumného šetření se zúčastnilo 30 učitelů vyučujících problematiku první pomoci na 2. stupni základních škol v Olomouckém kraji. Výsledky: První pomoc je nejčastěji vyučována v 8. ročníku (50 %), v předmětech Výchova ke zdraví (83 %), a Přírodopis (73 %). Z materiálních didaktických prostředků školy disponují v 90 % případů obvazovým materiálem a dlahami. V teoretické přípravě je největší pozornost věnována tematickému celku úrazy teplem a chladem (70 %), v praktickém nácviku pak v 67 % kapitole polohování a transport raněných. Pouze 17 % škol se věnuje nácviku kardiopulmonální resuscitace. Závěr: Témata první pomoci jsou implementována do školních vzdělávacích programů na základních školách, ovšem školy nedisponují dostatečným vybavením didaktickými pomůckami pro nácvik praktických dovedností, zvláště pak pro nácvik kardiopu
Czech name
Výuka první pomoci na 2. stupni základních škol
Czech description
Příspěvek so kladl za cíl pomocí dotazníkového šetření na základních školách zjistit základní didaktické aspekty výuky první pomoci. Zkoumaný soubor a metodika: Výzkumného šetření se zúčastnilo 30 učitelů vyučujících problematiku první pomoci na 2. stupni základních škol v Olomouckém kraji. Výsledky: První pomoc je nejčastěji vyučována v 8. ročníku (50 %), v předmětech Výchova ke zdraví (83 %), a Přírodopis (73 %). Z materiálních didaktických prostředků školy disponují v 90 % případů obvazovým materiálem a dlahami. V teoretické přípravě je největší pozornost věnována tematickému celku úrazy teplem a chladem (70 %), v praktickém nácviku pak v 67 % kapitole polohování a transport raněných. Pouze 17 % škol se věnuje nácviku kardiopulmonální resuscitace. Závěr: Témata první pomoci jsou implementována do školních vzdělávacích programů na základních školách, ovšem školy nedisponují dostatečným vybavením didaktickými pomůckami pro nácvik praktických dovedností, zvláště pak pro nácvik kardiopu
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Antropologicko-psychologicko-sociální aspekty podpory zdraví a výchovy ke zdraví
ISBN
978-80-244-3472-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
259-269
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Oct 24, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—