Working strategies of students in treatment of educational texts
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10410689" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10410689 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z0SgNJvvlL" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z0SgNJvvlL</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.36007/eruedu.2020.1.064-070" target="_blank" >10.36007/eruedu.2020.1.064-070</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Strategie žáků při práci s výukovými texty
Original language description
Úspěšnost českých žáků v šetření PISA, zabývající se porozumění textu, je průměrná. Jednou z příčin mohou být odborné výrazy a grafická znázornění snižující porozumění. Cílem výzkumu je zmapovat strategie žáků při práci s výukovými texty za pomocí metody Eye tracking. Tato metoda nabízí možnost odhalit nejlépe a nejhůře pochopitelné části textu z pohledu žáka. V pilotním šetření jsou naznačeny možné souvislosti mezi strategií práce s textem a způsoby učení jednotlivých žáků.
Czech name
Strategie žáků při práci s výukovými texty
Czech description
Úspěšnost českých žáků v šetření PISA, zabývající se porozumění textu, je průměrná. Jednou z příčin mohou být odborné výrazy a grafická znázornění snižující porozumění. Cílem výzkumu je zmapovat strategie žáků při práci s výukovými texty za pomocí metody Eye tracking. Tato metoda nabízí možnost odhalit nejlépe a nejhůře pochopitelné části textu z pohledu žáka. V pilotním šetření jsou naznačeny možné souvislosti mezi strategií práce s textem a způsoby učení jednotlivých žáků.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Eruditio-Educatio
ISSN
1336-8893
e-ISSN
—
Volume of the periodical
15
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
7
Pages from-to
64-70
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—