All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Working strategies of students in treatment of educational texts

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10410689" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10410689 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z0SgNJvvlL" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z0SgNJvvlL</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36007/eruedu.2020.1.064-070" target="_blank" >10.36007/eruedu.2020.1.064-070</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Strategie žáků při práci s výukovými texty

  • Original language description

    Úspěšnost českých žáků v šetření PISA, zabývající se porozumění textu, je průměrná. Jednou z příčin mohou být odborné výrazy a grafická znázornění snižující porozumění. Cílem výzkumu je zmapovat strategie žáků při práci s výukovými texty za pomocí metody Eye tracking. Tato metoda nabízí možnost odhalit nejlépe a nejhůře pochopitelné části textu z pohledu žáka. V pilotním šetření jsou naznačeny možné souvislosti mezi strategií práce s textem a způsoby učení jednotlivých žáků.

  • Czech name

    Strategie žáků při práci s výukovými texty

  • Czech description

    Úspěšnost českých žáků v šetření PISA, zabývající se porozumění textu, je průměrná. Jednou z příčin mohou být odborné výrazy a grafická znázornění snižující porozumění. Cílem výzkumu je zmapovat strategie žáků při práci s výukovými texty za pomocí metody Eye tracking. Tato metoda nabízí možnost odhalit nejlépe a nejhůře pochopitelné části textu z pohledu žáka. V pilotním šetření jsou naznačeny možné souvislosti mezi strategií práce s textem a způsoby učení jednotlivých žáků.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Eruditio-Educatio

  • ISSN

    1336-8893

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    15

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    64-70

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database