The "difficult" chapters of high-schoolchemistry based on the analysis of entranceprocedure at the Faculty of Science, Charles University
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10428171" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10428171 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.uhk.cz/file/edee/prirodovedecka-fakulta/prf/katedry-a-pracoviste/katedra-chemie/dokumenty/16_mezinarodni-seminar_sbornik.pdf" target="_blank" >https://www.uhk.cz/file/edee/prirodovedecka-fakulta/prf/katedry-a-pracoviste/katedra-chemie/dokumenty/16_mezinarodni-seminar_sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
„Problematické“ partie středoškolské chemie vyplývající z analýzy přijímacího řízení na Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy v Praze
Original language description
Cílem tohoto článku je představit témata prediktivní validity různých kritérií při přijímacích zkouškách na vysoké školy. Kromě toho článek představuje analýzu jednoho z těchto prediktorů - testu znalostí (oborový test) - v případové studii. Prediktivní validita jednotlivých prediktorů studijní úspěšnosti byla vyhodnocena na základě výsledků předchozích výzkumů, jejichž závěry byly vzájemně porovnány a shrnuty. Dále práce obsahuje položkovou analýzu oborových testů z chemie používaných v rámci přijímacího řízení na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy. V příspěvku jsou uvedeny oblasti chemie, ve kterých byla úspěšnost studentů v některé z položek patřících do tématu nižší než 30 %. Celkově lze říci, že oborový test může zlepšit výběr uchazečů o studium na vysoké škole. Tento výběr lze ještě zlepšit změnami v oborovém testu navrženými v článku.
Czech name
„Problematické“ partie středoškolské chemie vyplývající z analýzy přijímacího řízení na Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy v Praze
Czech description
Cílem tohoto článku je představit témata prediktivní validity různých kritérií při přijímacích zkouškách na vysoké školy. Kromě toho článek představuje analýzu jednoho z těchto prediktorů - testu znalostí (oborový test) - v případové studii. Prediktivní validita jednotlivých prediktorů studijní úspěšnosti byla vyhodnocena na základě výsledků předchozích výzkumů, jejichž závěry byly vzájemně porovnány a shrnuty. Dále práce obsahuje položkovou analýzu oborových testů z chemie používaných v rámci přijímacího řízení na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy. V příspěvku jsou uvedeny oblasti chemie, ve kterých byla úspěšnost studentů v některé z položek patřících do tématu nižší než 30 %. Celkově lze říci, že oborový test může zlepšit výběr uchazečů o studium na vysoké škole. Tento výběr lze ještě zlepšit změnami v oborovém testu navrženými v článku.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
16th International seminar for PhD students of chemistry didacticsand related doctoral study programs. PROCEEDINGS.
ISBN
978-80-7435-827-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
101-108
Publisher name
Univerzita Hradec Králové
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Nov 20, 2020
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—