All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Didactic materials for the independent work of pupils during the first aid training

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F23%3A10474986" target="_blank" >RIV/00216208:11310/23:10474986 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=x4bR.r8EhH" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=x4bR.r8EhH</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337556.2023.3.4" target="_blank" >10.14712/25337556.2023.3.4</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Didaktické materiály pro samostatnou práci žáků během výuky první pomoci

  • Original language description

    Praktické nácviky by měly být nedílnou součástí kvalitních kurzů první pomoci. Jejich realizace je ve školské praxi často limitována několika komplikacemi. Mezi nejčastější patří nedostatek materiálních pomůcek (především resuscitačních figurín) a relativně vysoký počet žáků ve třídách. To může vést k tomu, že během výuky není dostatečný prostor pro efektivní nácviky každého z žáků. Jedním z možných řešení je rozdělení žáků do několika skupin. Pedagog se může individuálně věnovat praktickým nácvikům jedné ze skupin, zatímco zbytek žáků má jinou aktivitu, např. samostatně vyplňují pracovní listy (poté se skupiny vymění). Cílem této práce proto bylo vytvořit sadu didaktických úloh, které budou sestaveny do pracovních listů využitelných pro samostatnou práci žáků. Vytvořili jsme celkem 9 různých typů úloh ve 4 variantách (celkem tedy 36 úloh) a seskupili je do 4 ucelených pracovních listů. Využitelnost v praxi jsme následně ověřili na vzorku 86 žáků základní školy. Z evaluačního dotazníku vyplývá, že úlohy jsou dobře použitelné v praxi a jsou žáky zpravidla hodnoceny jako srozumitelné, přiměřeně náročné a relativně zábavné. V publikaci jsou uvedeny podrobnější informace o evaluačním procesu a také odkaz ke stažení všech připravených pracovních listů, a to včetně autorského řešení a metodických doporučení pro pedagogy.

  • Czech name

    Didaktické materiály pro samostatnou práci žáků během výuky první pomoci

  • Czech description

    Praktické nácviky by měly být nedílnou součástí kvalitních kurzů první pomoci. Jejich realizace je ve školské praxi často limitována několika komplikacemi. Mezi nejčastější patří nedostatek materiálních pomůcek (především resuscitačních figurín) a relativně vysoký počet žáků ve třídách. To může vést k tomu, že během výuky není dostatečný prostor pro efektivní nácviky každého z žáků. Jedním z možných řešení je rozdělení žáků do několika skupin. Pedagog se může individuálně věnovat praktickým nácvikům jedné ze skupin, zatímco zbytek žáků má jinou aktivitu, např. samostatně vyplňují pracovní listy (poté se skupiny vymění). Cílem této práce proto bylo vytvořit sadu didaktických úloh, které budou sestaveny do pracovních listů využitelných pro samostatnou práci žáků. Vytvořili jsme celkem 9 různých typů úloh ve 4 variantách (celkem tedy 36 úloh) a seskupili je do 4 ucelených pracovních listů. Využitelnost v praxi jsme následně ověřili na vzorku 86 žáků základní školy. Z evaluačního dotazníku vyplývá, že úlohy jsou dobře použitelné v praxi a jsou žáky zpravidla hodnoceny jako srozumitelné, přiměřeně náročné a relativně zábavné. V publikaci jsou uvedeny podrobnější informace o evaluačním procesu a také odkaz ke stažení všech připravených pracovních listů, a to včetně autorského řešení a metodických doporučení pro pedagogy.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Biologie-Chemie-Zeměpis

  • ISSN

    1210-3349

  • e-ISSN

    2533-7556

  • Volume of the periodical

    32

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    44-55

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database