The Evaluation of the Inquiry-Based Learning inBiology Classes from the Grammar SchoolTeachers' and Students' Point of View
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10408765" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10408765 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11310/19:10408765
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=T_2QPIw8r2" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=T_2QPIw8r2</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/18047106.1256" target="_blank" >10.14712/18047106.1256</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnocení badatelského přístupu v biologii z pohledu učitelů a žáků gymnázií
Original language description
Cílem prezentovaného výzkumu bylo navržení a ověření badatelských aktivit v reálných podmínkách výuky biologie na gymnáziu a podchycení jejich reflexe z pozice žáků a učitelů. Pro potřeby výzkumu byla vytvořena sada dotazníků a pracovních listů. Z dotazníků získaná data byla podrobena kvantitativní analýze, odpovědi žáků v pracovních listech byly zpracovány kvalitativně. Ukázalo se, že učitelé badatelsky orientovanou výuku příliš nevyužívají, aplikují nejčastěji její jednotlivé prvky do praktických cvičení. Navržené badatelské aktivity obě skupiny považovaly za přínosné, učitelé je reflektovali jako zajímavější, žáci je však považovali za náročnější a jejich zadání obě skupiny označily jako ne vždy zcela srozumitelné. Obě skupiny preferují samostatné vyhledávání informací ve výuce biologie před předáváním hotových poznatků.
Czech name
Hodnocení badatelského přístupu v biologii z pohledu učitelů a žáků gymnázií
Czech description
Cílem prezentovaného výzkumu bylo navržení a ověření badatelských aktivit v reálných podmínkách výuky biologie na gymnáziu a podchycení jejich reflexe z pozice žáků a učitelů. Pro potřeby výzkumu byla vytvořena sada dotazníků a pracovních listů. Z dotazníků získaná data byla podrobena kvantitativní analýze, odpovědi žáků v pracovních listech byly zpracovány kvalitativně. Ukázalo se, že učitelé badatelsky orientovanou výuku příliš nevyužívají, aplikují nejčastěji její jednotlivé prvky do praktických cvičení. Navržené badatelské aktivity obě skupiny považovaly za přínosné, učitelé je reflektovali jako zajímavější, žáci je však považovali za náročnější a jejich zadání obě skupiny označily jako ne vždy zcela srozumitelné. Obě skupiny preferují samostatné vyhledávání informací ve výuce biologie před předáváním hotových poznatků.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LO1417" target="_blank" >LO1417: Centre of Experimental Plant Biology of CU</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Scientia in educatione
ISSN
1804-7106
e-ISSN
—
Volume of the periodical
10
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
51-67
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—