All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Evaluation of the Inquiry-Based Learning inBiology Classes from the Grammar SchoolTeachers' and Students' Point of View

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10408765" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10408765 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11310/19:10408765

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=T_2QPIw8r2" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=T_2QPIw8r2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/18047106.1256" target="_blank" >10.14712/18047106.1256</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hodnocení badatelského přístupu v biologii z pohledu učitelů a žáků gymnázií

  • Original language description

    Cílem prezentovaného výzkumu bylo navržení a ověření badatelských aktivit v reálných podmínkách výuky biologie na gymnáziu a podchycení jejich reflexe z pozice žáků a učitelů. Pro potřeby výzkumu byla vytvořena sada dotazníků a pracovních listů. Z dotazníků získaná data byla podrobena kvantitativní analýze, odpovědi žáků v pracovních listech byly zpracovány kvalitativně. Ukázalo se, že učitelé badatelsky orientovanou výuku příliš nevyužívají, aplikují nejčastěji její jednotlivé prvky do praktických cvičení. Navržené badatelské aktivity obě skupiny považovaly za přínosné, učitelé je reflektovali jako zajímavější, žáci je však považovali za náročnější a jejich zadání obě skupiny označily jako ne vždy zcela srozumitelné. Obě skupiny preferují samostatné vyhledávání informací ve výuce biologie před předáváním hotových poznatků.

  • Czech name

    Hodnocení badatelského přístupu v biologii z pohledu učitelů a žáků gymnázií

  • Czech description

    Cílem prezentovaného výzkumu bylo navržení a ověření badatelských aktivit v reálných podmínkách výuky biologie na gymnáziu a podchycení jejich reflexe z pozice žáků a učitelů. Pro potřeby výzkumu byla vytvořena sada dotazníků a pracovních listů. Z dotazníků získaná data byla podrobena kvantitativní analýze, odpovědi žáků v pracovních listech byly zpracovány kvalitativně. Ukázalo se, že učitelé badatelsky orientovanou výuku příliš nevyužívají, aplikují nejčastěji její jednotlivé prvky do praktických cvičení. Navržené badatelské aktivity obě skupiny považovaly za přínosné, učitelé je reflektovali jako zajímavější, žáci je však považovali za náročnější a jejich zadání obě skupiny označily jako ne vždy zcela srozumitelné. Obě skupiny preferují samostatné vyhledávání informací ve výuce biologie před předáváním hotových poznatků.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LO1417" target="_blank" >LO1417: Centre of Experimental Plant Biology of CU</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Scientia in educatione

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    10

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    51-67

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database