Engineering Education - A Great Challenge to Software Engineering
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F08%3A00101248" target="_blank" >RIV/00216208:11320/08:00101248 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Engineering Education - A Great Challenge to Software Engineering
Original language description
It is generally accepted that software engineering shares many features with classical engineering disciplines like marketing issues, warranty and others. This fact can be also illustrated on the case of contemporary lack of IT students like in other engineering disciplines. The dynamics of software engineering and the requirement that IT should be widely used in other disciplines imply that IT professional should understand various knowledge domains and skills like but more intensively than in classical engineering disciplines. This ability is sometimes called versatility. It is difficult for teachers to teach it as they are induced to do research being typically fragmented into small research areas. We give examples when IT experts should behave likeclassical engineers and when software engineering specific skills are needed. An example is the solution of the problem of falling interests of young people to study engineering and science disciplines, software engineering inclusive. Th
Czech name
Inženýrské vzdělávání - velká výzva pro softwarové inženýrství
Czech description
Je obecně přijímáno, že softwarové inženýrství sdílí mnohé vlastnosti s klasickými inženýrskými disciplínami - marketing, záruky, a další. To může být přiblíženo na případu aktuálního nedostatku IT studentů stejně jako je tomu v ostatních inženýrských disciplínách. Dynamika softwarového inženýrství a požadavek, aby IT bylo široce využíváno v dalších disciplínách, implikují, že IT profesionálové by měli zvládat různé obory i dovednosti - podobně jako je tomu v jiných inženýrských disciplínách, jen ještěo něco více. Tato schopnost bývá nazývána versatilitou. Pro učitele je velmi obtížná k učení, jelikož oni sami bývají nuceni se věnovat výzkumu, kterýžto bývá rozdělen do velmi úzkých oblastí. Ukazujeme, kdy jsou na tom softwaroví inženýři stejně jako inženýři ostatní a kdy potřebují specifické dovednosti. Příkladem je řešení poklesu zájmu mladých lidí o studium přírodních věd a inženýrství - včetně softwarového inženýrství. Řešení tohoto problému může mít největší dlouhodobý dopad na vý
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JC - Computer hardware and software
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1ET100300517" target="_blank" >1ET100300517: Methods for Intelligent Systems and Their Applications in Datamining and Natural Language Processing</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
7th IEEE/ACIS International Conference on Computer and Information Science
ISBN
978-0-7695-3131-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
—
Publisher name
IEEE Computer Society
Place of publication
Los Alamitos, CA, USA
Event location
Los Alamitos, CA, USA
Event date
Jan 1, 2008
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
000256524200076