Why to study algortihms on grammar schools?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F12%3A10132046" target="_blank" >RIV/00216208:11320/12:10132046 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Proč se vlastně na gymnáziu učit o algoritmech?
Original language description
Algoritmus je ústředním pojmem informatiky [1]. Stačí to ale jako důvod k jeho zařazení do výuky? V tomto příspěvku se pokusím ukázat, že máme i lepší důvody. Stručně připomenu samotný pojem algoritmu, abych následně navrhl možné cílení výuky a ukázal některé méně tradiční souvislosti mimo oblast informatiky. Na MFF UK se zabývám otázkou jestli, proč a jak vyučovat na gymnáziích informatiku jako vědu [2]. Nejde o užívání informačních technologií, ani o informační gramotnost. Informatika v tomto smyslu (někdy teoretická informatika, anglicky nejčastěji computer science) je věda o efektivním zpracovávání informací - včetně jejich získání, přenosu, uložení, prohledávání a samozřejmě využití k odvozování dalších informací. Požadavek efektivity v dnešní době přirozeně vede k zapojení počítačů. Ty jsou pro uvedené účely nástrojem nikoliv z principu nezbytným, přesto zdaleka nejpoužívanějším. Druhotně se tak stávají i předmětem zkoumání informatiky. Výsledkem mojí práce má být mimo jiné osnov
Czech name
Proč se vlastně na gymnáziu učit o algoritmech?
Czech description
Algoritmus je ústředním pojmem informatiky [1]. Stačí to ale jako důvod k jeho zařazení do výuky? V tomto příspěvku se pokusím ukázat, že máme i lepší důvody. Stručně připomenu samotný pojem algoritmu, abych následně navrhl možné cílení výuky a ukázal některé méně tradiční souvislosti mimo oblast informatiky. Na MFF UK se zabývám otázkou jestli, proč a jak vyučovat na gymnáziích informatiku jako vědu [2]. Nejde o užívání informačních technologií, ani o informační gramotnost. Informatika v tomto smyslu (někdy teoretická informatika, anglicky nejčastěji computer science) je věda o efektivním zpracovávání informací - včetně jejich získání, přenosu, uložení, prohledávání a samozřejmě využití k odvozování dalších informací. Požadavek efektivity v dnešní době přirozeně vede k zapojení počítačů. Ty jsou pro uvedené účely nástrojem nikoliv z principu nezbytným, přesto zdaleka nejpoužívanějším. Druhotně se tak stávají i předmětem zkoumání informatiky. Výsledkem mojí práce má být mimo jiné osnov
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Počítač ve škole 2012: sborník příspěvků
ISBN
978-80-260-1748-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
3
Pages from-to
5-7
Publisher name
Gymnázium Vincence Makovského
Place of publication
Nové Město na Moravě
Event location
Nové Město na Moravě
Event date
Apr 3, 2012
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—