All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Why to study algortihms on grammar schools?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F12%3A10132046" target="_blank" >RIV/00216208:11320/12:10132046 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Proč se vlastně na gymnáziu učit o algoritmech?

  • Original language description

    Algoritmus je ústředním pojmem informatiky [1]. Stačí to ale jako důvod k jeho zařazení do výuky? V tomto příspěvku se pokusím ukázat, že máme i lepší důvody. Stručně připomenu samotný pojem algoritmu, abych následně navrhl možné cílení výuky a ukázal některé méně tradiční souvislosti mimo oblast informatiky. Na MFF UK se zabývám otázkou jestli, proč a jak vyučovat na gymnáziích informatiku jako vědu [2]. Nejde o užívání informačních technologií, ani o informační gramotnost. Informatika v tomto smyslu (někdy teoretická informatika, anglicky nejčastěji computer science) je věda o efektivním zpracovávání informací - včetně jejich získání, přenosu, uložení, prohledávání a samozřejmě využití k odvozování dalších informací. Požadavek efektivity v dnešní době přirozeně vede k zapojení počítačů. Ty jsou pro uvedené účely nástrojem nikoliv z principu nezbytným, přesto zdaleka nejpoužívanějším. Druhotně se tak stávají i předmětem zkoumání informatiky. Výsledkem mojí práce má být mimo jiné osnov

  • Czech name

    Proč se vlastně na gymnáziu učit o algoritmech?

  • Czech description

    Algoritmus je ústředním pojmem informatiky [1]. Stačí to ale jako důvod k jeho zařazení do výuky? V tomto příspěvku se pokusím ukázat, že máme i lepší důvody. Stručně připomenu samotný pojem algoritmu, abych následně navrhl možné cílení výuky a ukázal některé méně tradiční souvislosti mimo oblast informatiky. Na MFF UK se zabývám otázkou jestli, proč a jak vyučovat na gymnáziích informatiku jako vědu [2]. Nejde o užívání informačních technologií, ani o informační gramotnost. Informatika v tomto smyslu (někdy teoretická informatika, anglicky nejčastěji computer science) je věda o efektivním zpracovávání informací - včetně jejich získání, přenosu, uložení, prohledávání a samozřejmě využití k odvozování dalších informací. Požadavek efektivity v dnešní době přirozeně vede k zapojení počítačů. Ty jsou pro uvedené účely nástrojem nikoliv z principu nezbytným, přesto zdaleka nejpoužívanějším. Druhotně se tak stávají i předmětem zkoumání informatiky. Výsledkem mojí práce má být mimo jiné osnov

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Počítač ve škole 2012: sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-260-1748-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    5-7

  • Publisher name

    Gymnázium Vincence Makovského

  • Place of publication

    Nové Město na Moravě

  • Event location

    Nové Město na Moravě

  • Event date

    Apr 3, 2012

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article