All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Role of ICT in teaching mathematics

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10286273" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10286273 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Role informačních a komunikačních technologií ve výuce matematiky

  • Original language description

    Příspěvek je věnován přehledu a analýze integrace informačních a komunikačních technologií (ICT) ve výuce matematiky. Zabývá se přínosem i riziky využívání těchto technologií v hodinách matematiky na základní a střední škole i v přípravě budoucích učitelů matematiky. Součástí jsou konkrétní příklady ilustrující uvedené jevy.

  • Czech name

    Role informačních a komunikačních technologií ve výuce matematiky

  • Czech description

    Příspěvek je věnován přehledu a analýze integrace informačních a komunikačních technologií (ICT) ve výuce matematiky. Zabývá se přínosem i riziky využívání těchto technologií v hodinách matematiky na základní a střední škole i v přípravě budoucích učitelů matematiky. Součástí jsou konkrétní příklady ilustrující uvedené jevy.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2014

  • ISBN

    978-80-86843-47-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    23-31

  • Publisher name

    Vydavatelský servis

  • Place of publication

    Plzeň

  • Event location

    Srní

  • Event date

    Nov 6, 2014

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article