All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Quality of Physics Teaching from a Dual Perspective - A comparison of the views of the researcher and the teacher

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10290087" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10290087 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=1496" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=1496</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kvalita výuky fyziky dvojí perspektivou - porovnání pohledů výzkumníka a učitele

  • Original language description

    Strategickým cílem výzkumu, jehož součástí je předkládaná metodologická studie, je přispět k profesionalizaci učitelů tím, že bude podporována jejich kompetence udržovat a zlepšovat kvalitu výuky díky její reflexi. V návaznosti na strategický cíl má tento text dva hlavní cíle. Prvním je prezentace výzkumného nástroje, který by měl strukturovat reflexi profesního výkonu (kvality výuky fyziky). Druhým cílem je prezentace výzkumných zjištění, která vypovídají o možnosti využít daný nástroj jednak k posouzení úrovně reflektivní kompetence, jednak k jejímu rozvoji. Jedná se o nástroj ke zkoumání kvality výuky fyziky, který byl vytvořen a standardizován v letech 2003 až 2005. Jeho standardizace proběhla v 75 vyučovacích hodinách 10 učitelů fyziky na 7 gymnáziích. V školním roce 2012/13 byl proveden výzkum ve 22 vyučovacích hodinách 3 učitelů fyziky, při kterém byla kvalita výuky fyziky zkoumána pomocí uvedeného nástroje nejen zacvičeným nezávislým pozorovatelem (výzkumníkem), ale také daným

  • Czech name

    Kvalita výuky fyziky dvojí perspektivou - porovnání pohledů výzkumníka a učitele

  • Czech description

    Strategickým cílem výzkumu, jehož součástí je předkládaná metodologická studie, je přispět k profesionalizaci učitelů tím, že bude podporována jejich kompetence udržovat a zlepšovat kvalitu výuky díky její reflexi. V návaznosti na strategický cíl má tento text dva hlavní cíle. Prvním je prezentace výzkumného nástroje, který by měl strukturovat reflexi profesního výkonu (kvality výuky fyziky). Druhým cílem je prezentace výzkumných zjištění, která vypovídají o možnosti využít daný nástroj jednak k posouzení úrovně reflektivní kompetence, jednak k jejímu rozvoji. Jedná se o nástroj ke zkoumání kvality výuky fyziky, který byl vytvořen a standardizován v letech 2003 až 2005. Jeho standardizace proběhla v 75 vyučovacích hodinách 10 učitelů fyziky na 7 gymnáziích. V školním roce 2012/13 byl proveden výzkum ve 22 vyučovacích hodinách 3 učitelů fyziky, při kterém byla kvalita výuky fyziky zkoumána pomocí uvedeného nástroje nejen zacvičeným nezávislým pozorovatelem (výzkumníkem), ale také daným

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    64

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    66-80

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database