The Quality of Physics Teaching from a Dual Perspective - A comparison of the views of the researcher and the teacher
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10290087" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10290087 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=1496" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=1496</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kvalita výuky fyziky dvojí perspektivou - porovnání pohledů výzkumníka a učitele
Original language description
Strategickým cílem výzkumu, jehož součástí je předkládaná metodologická studie, je přispět k profesionalizaci učitelů tím, že bude podporována jejich kompetence udržovat a zlepšovat kvalitu výuky díky její reflexi. V návaznosti na strategický cíl má tento text dva hlavní cíle. Prvním je prezentace výzkumného nástroje, který by měl strukturovat reflexi profesního výkonu (kvality výuky fyziky). Druhým cílem je prezentace výzkumných zjištění, která vypovídají o možnosti využít daný nástroj jednak k posouzení úrovně reflektivní kompetence, jednak k jejímu rozvoji. Jedná se o nástroj ke zkoumání kvality výuky fyziky, který byl vytvořen a standardizován v letech 2003 až 2005. Jeho standardizace proběhla v 75 vyučovacích hodinách 10 učitelů fyziky na 7 gymnáziích. V školním roce 2012/13 byl proveden výzkum ve 22 vyučovacích hodinách 3 učitelů fyziky, při kterém byla kvalita výuky fyziky zkoumána pomocí uvedeného nástroje nejen zacvičeným nezávislým pozorovatelem (výzkumníkem), ale také daným
Czech name
Kvalita výuky fyziky dvojí perspektivou - porovnání pohledů výzkumníka a učitele
Czech description
Strategickým cílem výzkumu, jehož součástí je předkládaná metodologická studie, je přispět k profesionalizaci učitelů tím, že bude podporována jejich kompetence udržovat a zlepšovat kvalitu výuky díky její reflexi. V návaznosti na strategický cíl má tento text dva hlavní cíle. Prvním je prezentace výzkumného nástroje, který by měl strukturovat reflexi profesního výkonu (kvality výuky fyziky). Druhým cílem je prezentace výzkumných zjištění, která vypovídají o možnosti využít daný nástroj jednak k posouzení úrovně reflektivní kompetence, jednak k jejímu rozvoji. Jedná se o nástroj ke zkoumání kvality výuky fyziky, který byl vytvořen a standardizován v letech 2003 až 2005. Jeho standardizace proběhla v 75 vyučovacích hodinách 10 učitelů fyziky na 7 gymnáziích. V školním roce 2012/13 byl proveden výzkum ve 22 vyučovacích hodinách 3 učitelů fyziky, při kterém byla kvalita výuky fyziky zkoumána pomocí uvedeného nástroje nejen zacvičeným nezávislým pozorovatelem (výzkumníkem), ale také daným
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
64
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
15
Pages from-to
66-80
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—