Research and Development of Physics Curriculum : First Outcomes from Interviews with Physicists
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F19%3A10397112" target="_blank" >RIV/00216208:11320/19:10397112 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výzkum a tvorba fyzikálního kurikula : první postřehy z rozhovorů s fyziky
Original language description
Příspěvek shrnuje aktuální stav výzkumu směřujícího k tvorbě fyzikálního kurikula pro SŠ. Dvouletá rešerše v mezinárodních databázích Web of Science a Scopus odhalila praktickou absenci publikací popisujících transparentním způsobem metodologii tvorby fyzikálního kurikula. Z toho důvodu je vytvářena transparentní metodologie pracovní skupinou na Katedře didaktiky fyziky MFF UK, jejímiž hlavními charakteristikami je kvalitativní výzkum opírající se zejména o rozhovory s fyziky-vědci, jejichž zjištění budou získána metodologií zakotvené teorie. Pro její aplikaci již byla vybrána skupina fyziků a s některými z nich již proběhly rozhovory. Můžeme tedy předložit první postřehy, které se týkají jejich názorů na fyzikální kurikulum. Výsledky získané na základě rozhovorů budou následně korigovány dotazníkovým šetřením provedeným mezi dalšími relevantními aktéry z hlediska kurikula fyziky pro SŠ.
Czech name
Výzkum a tvorba fyzikálního kurikula : první postřehy z rozhovorů s fyziky
Czech description
Příspěvek shrnuje aktuální stav výzkumu směřujícího k tvorbě fyzikálního kurikula pro SŠ. Dvouletá rešerše v mezinárodních databázích Web of Science a Scopus odhalila praktickou absenci publikací popisujících transparentním způsobem metodologii tvorby fyzikálního kurikula. Z toho důvodu je vytvářena transparentní metodologie pracovní skupinou na Katedře didaktiky fyziky MFF UK, jejímiž hlavními charakteristikami je kvalitativní výzkum opírající se zejména o rozhovory s fyziky-vědci, jejichž zjištění budou získána metodologií zakotvené teorie. Pro její aplikaci již byla vybrána skupina fyziků a s některými z nich již proběhly rozhovory. Můžeme tedy předložit první postřehy, které se týkají jejich názorů na fyzikální kurikulum. Výsledky získané na základě rozhovorů budou následně korigovány dotazníkovým šetřením provedeným mezi dalšími relevantními aktéry z hlediska kurikula fyziky pro SŠ.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů