All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Research and Development of Physics Curriculum : First Outcomes from Interviews with Physicists

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F19%3A10397112" target="_blank" >RIV/00216208:11320/19:10397112 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výzkum a tvorba fyzikálního kurikula : první postřehy z rozhovorů s fyziky

  • Original language description

    Příspěvek shrnuje aktuální stav výzkumu směřujícího k tvorbě fyzikálního kurikula pro SŠ. Dvouletá rešerše v mezinárodních databázích Web of Science a Scopus odhalila praktickou absenci publikací popisujících transparentním způsobem metodologii tvorby fyzikálního kurikula. Z toho důvodu je vytvářena transparentní metodologie pracovní skupinou na Katedře didaktiky fyziky MFF UK, jejímiž hlavními charakteristikami je kvalitativní výzkum opírající se zejména o rozhovory s fyziky-vědci, jejichž zjištění budou získána metodologií zakotvené teorie. Pro její aplikaci již byla vybrána skupina fyziků a s některými z nich již proběhly rozhovory. Můžeme tedy předložit první postřehy, které se týkají jejich názorů na fyzikální kurikulum. Výsledky získané na základě rozhovorů budou následně korigovány dotazníkovým šetřením provedeným mezi dalšími relevantními aktéry z hlediska kurikula fyziky pro SŠ.

  • Czech name

    Výzkum a tvorba fyzikálního kurikula : první postřehy z rozhovorů s fyziky

  • Czech description

    Příspěvek shrnuje aktuální stav výzkumu směřujícího k tvorbě fyzikálního kurikula pro SŠ. Dvouletá rešerše v mezinárodních databázích Web of Science a Scopus odhalila praktickou absenci publikací popisujících transparentním způsobem metodologii tvorby fyzikálního kurikula. Z toho důvodu je vytvářena transparentní metodologie pracovní skupinou na Katedře didaktiky fyziky MFF UK, jejímiž hlavními charakteristikami je kvalitativní výzkum opírající se zejména o rozhovory s fyziky-vědci, jejichž zjištění budou získána metodologií zakotvené teorie. Pro její aplikaci již byla vybrána skupina fyziků a s některými z nich již proběhly rozhovory. Můžeme tedy předložit první postřehy, které se týkají jejich názorů na fyzikální kurikulum. Výsledky získané na základě rozhovorů budou následně korigovány dotazníkovým šetřením provedeným mezi dalšími relevantními aktéry z hlediska kurikula fyziky pro SŠ.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů