Understanding Students' Understanding Mathematics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F04%3A00010758" target="_blank" >RIV/00216208:11410/04:00010758 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
ruština
Original language name
Ponimajem li my, cto uceniki ponimajut v matematike?
Original language description
Transmissive way of teaching is the main reason for mechanical mathematical knowledge of students. Illustrations of constructivist approach of teaching is described.
Czech name
Porozumění jak studenti rozumí matematice
Czech description
Transmisivní způsob vyučování je hlavní příčinou formálních matematických znalostí studentů. Popsány jsou ilustrace konstruktivistických přístupů ve výuce.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Peremena, peremena
ISSN
1392-9496
e-ISSN
—
Volume of the periodical
5
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
RU - RUSSIAN FEDERATION
Number of pages
7
Pages from-to
13-19
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—