Constructivist approaches to the teaching of mathematics open ways to creative education (If used properly!)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F06%3A00007249" target="_blank" >RIV/00216208:11410/06:00007249 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Constructivist approaches to the teaching of mathematics open ways to creative education (If used properly!)
Original language description
Principles of constructivist approaches to the teaching of mathematics, mathematical problems, TIMSS video study, examples from teaching.
Czech name
Konstruktivistické přístupy k vyučování matematice otevírají cestu k tvořivému vyučování (pokud jsou správně použity!)
Czech description
Principy konstruktivistických přístupů k vyučování matematice, matematické úlohy, TIMSS video studie, příklady z vyučování.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F02%2F0829" target="_blank" >GA406/02/0829: Student-Focused Mathematics Education</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
University of South Bohemia České Budějovice : Department of Mathematics Report Series
ISSN
1214-4681
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2006
Issue of the periodical within the volume
14
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
14-23
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—