What constitutes good practice in teaching mathematics, a personal perspective
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F07%3A00110011" target="_blank" >RIV/00216208:11410/07:00110011 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
What constitutes good practice in teaching mathematics, a personal perspective
Original language description
Good practice in the teaching of mathematics through 7 principles, each illustrated by examples from teaching practice. Survey of literature focusing on the topic. Reflection of teaching as a way to infer teachers.
Czech name
Co je dobrá praxe ve vyučování matematice, osobní hledisko
Czech description
Dobrá praxe ve vyučování matematice popsána pomocí sedmi principů, každý ilustrován příklady z vyučování. Přehled literatury zabývající se touto problematikou. Reflexe vyučování jako zdroj informací o hodnotách učitele.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F05%2F2444" target="_blank" >GA406/05/2444: Mathematics Classroom Culture</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of the Fifth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
ISBN
978-9963-671-25-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
28
Pages from-to
—
Publisher name
Department of Education, University of Cyprus
Place of publication
Kypr
Event location
Kypr
Event date
Feb 22, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—