The influence of limited language proficiency of the children on communication obstacles in bilingual teaching/learning of mathematics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F07%3A00110506" target="_blank" >RIV/00216208:11410/07:00110506 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
The influence of limited language proficiency of the children on communication obstacles in bilingual teaching/learning of mathematics
Original language description
In the paper, the focus is given on qualitative aspects of teaching/learning mathematics in a foreign language, esp. on the language of the pupils and the conflicts the limited language can bring. Suggestions for eliminating these conflicts and their negative influence on learning are presented.
Czech name
Vliv omezené jazykové odbornosti u dětí na komunikační překážky při bilingvním vyučování matematiky
Czech description
Článek se zabývá kvalitativními aspekty vyučování matematice v cizím jazyku se zaměřením hlavně na jazyk žáků a konflikty způsobené omezenou jazykovou odborností. Jsou uvedeny návrhy na zmenšení těchto konfliktů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání
ISBN
978-9963-671-25-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
—
Publisher name
University of Cyprus
Place of publication
Nicosia, Cyprus
Event location
Nicosia, Cyprus
Event date
Feb 22, 2007
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—