All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Culture handicap in the theoretical system of Reuven Feuerstein

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F08%3A00110898" target="_blank" >RIV/00216208:11410/08:00110898 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kulturní hendicep v teoretickém systému Reuven Feuersteina

  • Original language description

    Reuven Feuerstein (nar. 1921) patří bezesporu k nejvýraznějším osobnostem pedagogické psychologie druhé poloviny dvacátého století. Je považován za jednoho z nejdůraznějších kritiků tradičního pojetí inteligence jako neměnného faktoru a psychometrickéhopřístupu k měření inteligence, je autorem stále více doceňované teorie vývoje poznávacích funkcí člověka, jejímž ústředním bodem je rozpracování významu zprostředkujících interakcí pro rozvoj adaptabilní struktury intelektu- tzv. teorie strukturní kognitivní modifikovatelnosti. Neutuchajícímu zájmu odborné, profesionální i laické veřejnosti se těší Feuersteinův program pro rozvoj poznávacích funkcí Instrumentální obohacování (Instrumental Enrichment) V této kapitole představujeme část Feuersteinova díla, která se věnuje pojetí kulturního hendikepu. Feuersteinovo pojetí kulturního hendikepu se výrazně liší od tradičního psychologického a kulturně antropologického pojetí hendikepu, kde se různé kulturní charakteristiky a specifika nebo od

  • Czech name

    Kulturní hendicep v teoretickém systému Reuven Feuersteina

  • Czech description

    Reuven Feuerstein (nar. 1921) patří bezesporu k nejvýraznějším osobnostem pedagogické psychologie druhé poloviny dvacátého století. Je považován za jednoho z nejdůraznějších kritiků tradičního pojetí inteligence jako neměnného faktoru a psychometrickéhopřístupu k měření inteligence, je autorem stále více doceňované teorie vývoje poznávacích funkcí člověka, jejímž ústředním bodem je rozpracování významu zprostředkujících interakcí pro rozvoj adaptabilní struktury intelektu- tzv. teorie strukturní kognitivní modifikovatelnosti. Neutuchajícímu zájmu odborné, profesionální i laické veřejnosti se těší Feuersteinův program pro rozvoj poznávacích funkcí Instrumentální obohacování (Instrumental Enrichment) V této kapitole představujeme část Feuersteinova díla, která se věnuje pojetí kulturního hendikepu. Feuersteinovo pojetí kulturního hendikepu se výrazně liší od tradičního psychologického a kulturně antropologického pojetí hendikepu, kde se různé kulturní charakteristiky a specifika nebo od

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Kultura českého prostoru, prostor české kultury

  • ISBN

    978-80-87178-03-4

  • Number of pages of the result

    10

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    325

  • Publisher name

    Ermat

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter