Can a videorecording help in the teaching of mathematics?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F08%3A00110961" target="_blank" >RIV/00216208:11410/08:00110961 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Může videozáznam pomoci ve výuce matematiky?
Original language description
Na základě analýzy videozáznamů hodin pořízených v rámci TIMSS Video Study 1999 jsou popsány některé charakteristiky výuky matematiky v některých zemích. Je ukázán a analyzován různý přístup k výuce několika matematických témat.
Czech name
Může videozáznam pomoci ve výuce matematiky?
Czech description
Na základě analýzy videozáznamů hodin pořízených v rámci TIMSS Video Study 1999 jsou popsány některé charakteristiky výuky matematiky v některých zemích. Je ukázán a analyzován různý přístup k výuce několika matematických témat.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol
ISBN
978-80-86843-22-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
—
Publisher name
Vydavatelský servis
Place of publication
Plzeň
Event location
Plzeň
Event date
Nov 6, 2008
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—