All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The School System ? A (non)Public Affair? : Public Views of School and Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10069775" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10069775 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Školství ? věc (ne)veřejná : Názory veřejnosti na školu a vzdělávání

  • Original language description

    Interpretace a analýza názorů a postojů české veřejnosti ke vzdělávání a školství, vývoji a současným problémům. Zdrojem poznatků jsou data z rozsáhlého kvantitativního výzkumu autorů. Pozornost je věnována metodologii, vývoji dotazníku, technice dotazování, použitým statistickým metodám a testům. Publikace zkoumá a) vztah ke vzdělávání, aspirace a preferované vzdělávací dráhy, názory na změny a role aktérů b) pohledy na funkce a problémy současné školy, vztah školy a rodiny, srovnání reality s očekáváními c) otázky spravedlivosti ve vzdělávání, názory na exkluzi a inkluzi ve škole d) názory na obsah školního vzdělávání, důležitost vyučovacích předmětů a kompetencí e) názory na otázky testování žáků a novou maturitu f) obraz učitele současnosti, vnímání prestiže a problémů učitelské profese. Publikace je vybavena četnými tabulkami a grafy, příloha obsahuje dotazník a přehled relevantních výzkumů veřejného mínění.

  • Czech name

    Školství ? věc (ne)veřejná : Názory veřejnosti na školu a vzdělávání

  • Czech description

    Interpretace a analýza názorů a postojů české veřejnosti ke vzdělávání a školství, vývoji a současným problémům. Zdrojem poznatků jsou data z rozsáhlého kvantitativního výzkumu autorů. Pozornost je věnována metodologii, vývoji dotazníku, technice dotazování, použitým statistickým metodám a testům. Publikace zkoumá a) vztah ke vzdělávání, aspirace a preferované vzdělávací dráhy, názory na změny a role aktérů b) pohledy na funkce a problémy současné školy, vztah školy a rodiny, srovnání reality s očekáváními c) otázky spravedlivosti ve vzdělávání, názory na exkluzi a inkluzi ve škole d) názory na obsah školního vzdělávání, důležitost vyučovacích předmětů a kompetencí e) názory na otázky testování žáků a novou maturitu f) obraz učitele současnosti, vnímání prestiže a problémů učitelské profese. Publikace je vybavena četnými tabulkami a grafy, příloha obsahuje dotazník a přehled relevantních výzkumů veřejného mínění.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-246-1882-1

  • Number of pages

    309

  • Publisher name

    Karolinum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book