The School System ? A (non)Public Affair? : Public Views of School and Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10069775" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10069775 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Školství ? věc (ne)veřejná : Názory veřejnosti na školu a vzdělávání
Original language description
Interpretace a analýza názorů a postojů české veřejnosti ke vzdělávání a školství, vývoji a současným problémům. Zdrojem poznatků jsou data z rozsáhlého kvantitativního výzkumu autorů. Pozornost je věnována metodologii, vývoji dotazníku, technice dotazování, použitým statistickým metodám a testům. Publikace zkoumá a) vztah ke vzdělávání, aspirace a preferované vzdělávací dráhy, názory na změny a role aktérů b) pohledy na funkce a problémy současné školy, vztah školy a rodiny, srovnání reality s očekáváními c) otázky spravedlivosti ve vzdělávání, názory na exkluzi a inkluzi ve škole d) názory na obsah školního vzdělávání, důležitost vyučovacích předmětů a kompetencí e) názory na otázky testování žáků a novou maturitu f) obraz učitele současnosti, vnímání prestiže a problémů učitelské profese. Publikace je vybavena četnými tabulkami a grafy, příloha obsahuje dotazník a přehled relevantních výzkumů veřejného mínění.
Czech name
Školství ? věc (ne)veřejná : Názory veřejnosti na školu a vzdělávání
Czech description
Interpretace a analýza názorů a postojů české veřejnosti ke vzdělávání a školství, vývoji a současným problémům. Zdrojem poznatků jsou data z rozsáhlého kvantitativního výzkumu autorů. Pozornost je věnována metodologii, vývoji dotazníku, technice dotazování, použitým statistickým metodám a testům. Publikace zkoumá a) vztah ke vzdělávání, aspirace a preferované vzdělávací dráhy, názory na změny a role aktérů b) pohledy na funkce a problémy současné školy, vztah školy a rodiny, srovnání reality s očekáváními c) otázky spravedlivosti ve vzdělávání, názory na exkluzi a inkluzi ve škole d) názory na obsah školního vzdělávání, důležitost vyučovacích předmětů a kompetencí e) názory na otázky testování žáků a novou maturitu f) obraz učitele současnosti, vnímání prestiže a problémů učitelské profese. Publikace je vybavena četnými tabulkami a grafy, příloha obsahuje dotazník a přehled relevantních výzkumů veřejného mínění.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-246-1882-1
Number of pages
309
Publisher name
Karolinum
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—