Interpretation of media texts through the use of the theory of frames
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10105295" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10105295 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Interpretace mediálních textů prostřednictvím teorie rámců
Original language description
V moderně pojaté mediální výchově je zapotřebí studentům sdělit, že média jsou odrazem toho, jak se společnost snaží interpretovat svět kolem sebe. Lze na nich poznat, jakým interpretacím je dáván větší prostor a jaké jsou v daném diskurzu upřednostňovány. Vítězné interpretace mají moc konstruovat reálný obraz světa, a přestávají být pouhou "mediální realitou". Jednu z cest k uvědomění si této skutečnosti poskytuje vhled do teorie rámcování. Rámec je zásadním pojmem současného zkoumání jazyka a informační hodnoty hromadných sdělení, jejich dopadu na člověka a jeho svět. Klíčová role rámce pak spočívá zejména v tom, že definuje, jaký typ dotazování je relevantní a jaký není, a také v tom, že vytyčuje interpretační prostor, tedy de facto interpretacím předchází. Skutečnost, že uvnitř takových rámců žijeme a jen obtížně překračujeme jejich hranice, je dobré znát.
Czech name
Interpretace mediálních textů prostřednictvím teorie rámců
Czech description
V moderně pojaté mediální výchově je zapotřebí studentům sdělit, že média jsou odrazem toho, jak se společnost snaží interpretovat svět kolem sebe. Lze na nich poznat, jakým interpretacím je dáván větší prostor a jaké jsou v daném diskurzu upřednostňovány. Vítězné interpretace mají moc konstruovat reálný obraz světa, a přestávají být pouhou "mediální realitou". Jednu z cest k uvědomění si této skutečnosti poskytuje vhled do teorie rámcování. Rámec je zásadním pojmem současného zkoumání jazyka a informační hodnoty hromadných sdělení, jejich dopadu na člověka a jeho svět. Klíčová role rámce pak spočívá zejména v tom, že definuje, jaký typ dotazování je relevantní a jaký není, a také v tom, že vytyčuje interpretační prostor, tedy de facto interpretacím předchází. Skutečnost, že uvnitř takových rámců žijeme a jen obtížně překračujeme jejich hranice, je dobré znát.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Volume of the periodical
3
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
87-94
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—