All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Outdoor School: An example of changes in family and school socialiszation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10105348" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10105348 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Škola v přírodě: příklad změn v rodinné a školní socializaci

  • Original language description

    Ačkoliv má škola v přírodě v českém základním školství své pevné místo, v uplynulé dekádě prošla zásadními proměnami, které lze nahlížet jako symptomy celkových změn ve vzdělávacím systému a v jeho postavení v rámci společnosti. Článek představuje výsledky případové studie školy v přírodě ve dvou osmých třídách pražské základní školy. Studie sledovala přípravu a realizaci školy v přírodě a následně její důsledky na školní život. V každé ze tří fází využívala několik metod sběru dat - pozorování, individuální i skupinový rozhovor a dotazník. Pozornost byla zaměřena na představy, očekávání a zkušenosti tří skupin aktérů - vyučujících, rodičů a žáků/yň. Případová studie ukazuje, že škola v přírodě stále představuje významný prvek strukturující vzájemné vztahy v žákovském kolektivu, vztahy mezi dětmi a vyučujícími, ale také vztahy mezi rodinou a školou a mezi dětmi a rodiči. Vedle tradičních důvodů pro organizaci škol v přírodě, kterými bylo zvýšení fyzické kondice a zdraví, a seznámení se

  • Czech name

    Škola v přírodě: příklad změn v rodinné a školní socializaci

  • Czech description

    Ačkoliv má škola v přírodě v českém základním školství své pevné místo, v uplynulé dekádě prošla zásadními proměnami, které lze nahlížet jako symptomy celkových změn ve vzdělávacím systému a v jeho postavení v rámci společnosti. Článek představuje výsledky případové studie školy v přírodě ve dvou osmých třídách pražské základní školy. Studie sledovala přípravu a realizaci školy v přírodě a následně její důsledky na školní život. V každé ze tří fází využívala několik metod sběru dat - pozorování, individuální i skupinový rozhovor a dotazník. Pozornost byla zaměřena na představy, očekávání a zkušenosti tří skupin aktérů - vyučujících, rodičů a žáků/yň. Případová studie ukazuje, že škola v přírodě stále představuje významný prvek strukturující vzájemné vztahy v žákovském kolektivu, vztahy mezi dětmi a vyučujícími, ale také vztahy mezi rodinou a školou a mezi dětmi a rodiči. Vedle tradičních důvodů pro organizaci škol v přírodě, kterými bylo zvýšení fyzické kondice a zdraví, a seznámení se

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F09%2F0910" target="_blank" >GA406/09/0910: Family - school relationship: new features of meetings</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    61

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    271-289

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database