Curriculum of the primary and lower secondary school - a literacy perspective
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10107901" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10107901 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kurikulum 1. a 2. stupně : pohled na gramotnosti
Original language description
Nekoherentní kurikula, která nestaví před žáky přiměřené cíle a v nichž není dostatečně vyjádřen učební pokrok v průběhu školní docházky, mohou být jednou z příčin zhoršujících se výsledků českých žáků v mezinárodních šetřeních typu TIMSS a PISA. V tétokapitole se metodou porovnání českých a zahraničních kurikulul ukazuje, že čtenářská gramotnost jako naprosto základní gramotnost v českých kurikulárních programech nebyla a nadále není akcentována. Přírůstek odpovídajících dovedností na druhém stupni základního vzdělávání není dostatečně vyjádřen. Pokud jde o oblast počtů, jednou z oblastí, kde se česká a zahraniční kurikula liší, jsou zlomky a desetinná čísla. Zatímco u nás je toto téma formálně zavedeno až na druhém stupni, v zahraničí se postupně buduje od počátku primární školy.
Czech name
Kurikulum 1. a 2. stupně : pohled na gramotnosti
Czech description
Nekoherentní kurikula, která nestaví před žáky přiměřené cíle a v nichž není dostatečně vyjádřen učební pokrok v průběhu školní docházky, mohou být jednou z příčin zhoršujících se výsledků českých žáků v mezinárodních šetřeních typu TIMSS a PISA. V tétokapitole se metodou porovnání českých a zahraničních kurikulul ukazuje, že čtenářská gramotnost jako naprosto základní gramotnost v českých kurikulárních programech nebyla a nadále není akcentována. Přírůstek odpovídajících dovedností na druhém stupni základního vzdělávání není dostatečně vyjádřen. Pokud jde o oblast počtů, jednou z oblastí, kde se česká a zahraniční kurikula liší, jsou zlomky a desetinná čísla. Zatímco u nás je toto téma formálně zavedeno až na druhém stupni, v zahraničí se postupně buduje od počátku primární školy.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň.
ISBN
978-80-246-2043-5
Number of pages of the result
21
Pages from-to
82-102
Number of pages of the book
349
Publisher name
Karolinum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—