Transition between two stages of basic school from the teacher' perspective
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10107911" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10107911 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přechod mezi stupni z pohledu učitelů
Original language description
V kapitole jsme se zaměřili na vnímání přechodu mezi 1. a 2. stupněm základní školy samotnými vyučujícími. Záměrem kapitoly je systematicky shrnout a interpretovat jednotlivé rozhovory s učiteli pátých a šestých ročníků základních škol, kteří jsou na základě vlastních zkušeností schopni popsat klady a zápory, jež s sebou přechod žáků mezi oběma stupni přináší. Cílem našeho výzkumu bylo zjistit, (1) co s sebou přináší přechod mezi oběma stupni, (2) jak je důležité pro učitele a vedení školy žáky na přechod mezi oběma stupni připravit, (3) jak žáci z pohledu učitelů vnímají přechod mezi oběma stupni, (4) jak učitelé vnímají odchod žáků do víceletých gymnázií a jiných výběrových škol, (5) jak učitelé řeší přijímání nových žáků do šestých ročníků základních škol, (6) jak se změní třídní klima po ukončení prvního stupně základních škol. Na základě analýzy odborné literatury jsme se rozhodli pro kvalitativní výzkumný přístup, protože jeho výhodou je, že umožňuje podrobněji porozumět pozorova
Czech name
Přechod mezi stupni z pohledu učitelů
Czech description
V kapitole jsme se zaměřili na vnímání přechodu mezi 1. a 2. stupněm základní školy samotnými vyučujícími. Záměrem kapitoly je systematicky shrnout a interpretovat jednotlivé rozhovory s učiteli pátých a šestých ročníků základních škol, kteří jsou na základě vlastních zkušeností schopni popsat klady a zápory, jež s sebou přechod žáků mezi oběma stupni přináší. Cílem našeho výzkumu bylo zjistit, (1) co s sebou přináší přechod mezi oběma stupni, (2) jak je důležité pro učitele a vedení školy žáky na přechod mezi oběma stupni připravit, (3) jak žáci z pohledu učitelů vnímají přechod mezi oběma stupni, (4) jak učitelé vnímají odchod žáků do víceletých gymnázií a jiných výběrových škol, (5) jak učitelé řeší přijímání nových žáků do šestých ročníků základních škol, (6) jak se změní třídní klima po ukončení prvního stupně základních škol. Na základě analýzy odborné literatury jsme se rozhodli pro kvalitativní výzkumný přístup, protože jeho výhodou je, že umožňuje podrobněji porozumět pozorova
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň.
ISBN
978-80-246-2043-5
Number of pages of the result
19
Pages from-to
232-250
Number of pages of the book
349
Publisher name
Karolinum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—