All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Transition between primary and lower secondary stage of basic school from the pupils' perspective

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10107906" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10107906 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Přechod na druhý stupeň očima žáků

  • Original language description

    Kapitola pojednává o vnímání přechodu z 1. na 2. stupeň základní školy samotnými žáky. Na základě výsledků výzkumného šetření popisuje pocity, obavy a očekávání, které žáky při přechodu doprovázejí. Zvolili jsme kvalitativní výzkumnou strategii inspirovanou strategií označovanou jako zakotvená teorie. Na několika záměrně vybraných školách jsme vedli rozhovory s žáky 5. a 6. ročníku s cílem zjistit, co pro ně přechod na druhý stupeň představuje, jaké pocity jej doprovázejí a co vnímají jako důležité. Rozhovory byly prováděny především formou triád, což je výzkumný nástroj založený na podobném principu jako ohnisková skupina. Jedná se o rozhovor moderátora se třemi záměrně vybranými účastníky. Při analýze přepsaných rozhovorů jsme se inspirovali postupyobvyklými v přístupu tzv. zakotvené teorie, tj. otevřené kódování, axiální kódování a na závěr byl na základě selektivního kódování vytvořen paradigmatický model. Popis vnímání přechodu z pohledu žáků byl mohl být rozdělen do čtyř kategor

  • Czech name

    Přechod na druhý stupeň očima žáků

  • Czech description

    Kapitola pojednává o vnímání přechodu z 1. na 2. stupeň základní školy samotnými žáky. Na základě výsledků výzkumného šetření popisuje pocity, obavy a očekávání, které žáky při přechodu doprovázejí. Zvolili jsme kvalitativní výzkumnou strategii inspirovanou strategií označovanou jako zakotvená teorie. Na několika záměrně vybraných školách jsme vedli rozhovory s žáky 5. a 6. ročníku s cílem zjistit, co pro ně přechod na druhý stupeň představuje, jaké pocity jej doprovázejí a co vnímají jako důležité. Rozhovory byly prováděny především formou triád, což je výzkumný nástroj založený na podobném principu jako ohnisková skupina. Jedná se o rozhovor moderátora se třemi záměrně vybranými účastníky. Při analýze přepsaných rozhovorů jsme se inspirovali postupyobvyklými v přístupu tzv. zakotvené teorie, tj. otevřené kódování, axiální kódování a na závěr byl na základě selektivního kódování vytvořen paradigmatický model. Popis vnímání přechodu z pohledu žáků byl mohl být rozdělen do čtyř kategor

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň.

  • ISBN

    978-80-246-2043-5

  • Number of pages of the result

    22

  • Pages from-to

    210-231

  • Number of pages of the book

    349

  • Publisher name

    Karolinum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter