All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Foster care for adolescents

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10108915" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10108915 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pěstounská péče u dospívajících

  • Original language description

    Článek prezentuje výsledky projektu u GAUK. Cílem bylo postihnout strukturální procesy a adaptabilitu v rodinách, ke kterým dochází po umístění dospívajícího do pěstounské nebo hostitelské péče. Zaměřili jsme se přitom na případy úspěšného zařazení dětístaršího školního věku do rodinného systému. Zajímalo nás: Jaké jsou mechanismy, které jsou rodiči v pěstounské rodině vnímané jako ty, které zajišťují funkčnost rodiny? Jak rodiče v pěstounské rodině vnímají proces navazování vztahu s novým dospívajícím, který je umístěn do rodiny? Jak subjektivně vnímá dospívající své umístění v náhradní rodinné péči? Cílová skupina respondentů byla tvořena ze členů rodin, které dlouhodobě vykazují známky funkční rodiny - rodiče, kteří byli shledáni jako perspektivnípěstouni a v jejichž péči bylo alespoň jedno osvojené dítě, které dosáhlo zletilosti. Zároveň je v takové rodině stále v péči alespoň jedno dítě staršího školního věku, které bylo přijato do rodiny v období ne starším, než je jeden rok. P

  • Czech name

    Pěstounská péče u dospívajících

  • Czech description

    Článek prezentuje výsledky projektu u GAUK. Cílem bylo postihnout strukturální procesy a adaptabilitu v rodinách, ke kterým dochází po umístění dospívajícího do pěstounské nebo hostitelské péče. Zaměřili jsme se přitom na případy úspěšného zařazení dětístaršího školního věku do rodinného systému. Zajímalo nás: Jaké jsou mechanismy, které jsou rodiči v pěstounské rodině vnímané jako ty, které zajišťují funkčnost rodiny? Jak rodiče v pěstounské rodině vnímají proces navazování vztahu s novým dospívajícím, který je umístěn do rodiny? Jak subjektivně vnímá dospívající své umístění v náhradní rodinné péči? Cílová skupina respondentů byla tvořena ze členů rodin, které dlouhodobě vykazují známky funkční rodiny - rodiče, kteří byli shledáni jako perspektivnípěstouni a v jejichž péči bylo alespoň jedno osvojené dítě, které dosáhlo zletilosti. Zároveň je v takové rodině stále v péči alespoň jedno dítě staršího školního věku, které bylo přijato do rodiny v období ne starším, než je jeden rok. P

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Zpravodaj pedagogicko-psychologické poradenství

  • ISSN

    1214-7230

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2011

  • Issue of the periodical within the volume

    60

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    18-30

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database