Pedagogical Aspects of Foster Care and Adoption
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F15%3A39900860" target="_blank" >RIV/00216275:25210/15:39900860 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pedagogické aspekty náhradní rodinné péče
Original language description
Při výchově a vzdělávání dětí v náhradní rodinné péči se pěstouni a osvojitelé setkávají s mnoha situacemi, které běžní rodiče nezažívají. Autorka se proto zabývá vybranými pedagogickými aspekty náhradní rodinné péče, které se dnes ukazují jako zásadní akteré mohou významně ovlivnit její průběh. Ty se pak snaží blíže analyzovat. Jedná se o postavení a význam rodiny ve společnosti, motivaci k přijetí dítěte, chápání náhradního rodičovství, vzdělávání náhradních rodičů, průběh socializace dítěte v rodiněi ve škole, rozvoj podpůrných pedagogických aktivity pro rodinu a nakonec vzdělávání dítěte. Podstatná část textu je věnována výsledkům kvalitativního výzkumu zaměřeného na proces vzdělávání dětí. Položena je základní otázka: Jak probíhá vzdělávání dítěte v náhradní rodinné péči z pohledu náhradních rodičů a co ho ovlivňuje? Výzkum je zpracován jako mnohopřípadová studie. Ukazuje, že náhradní rodiny tvoří svůj vlastní záměrný způsob dosahování výchovně-vzdělávacích cílů, který je pojmen
Czech name
Pedagogické aspekty náhradní rodinné péče
Czech description
Při výchově a vzdělávání dětí v náhradní rodinné péči se pěstouni a osvojitelé setkávají s mnoha situacemi, které běžní rodiče nezažívají. Autorka se proto zabývá vybranými pedagogickými aspekty náhradní rodinné péče, které se dnes ukazují jako zásadní akteré mohou významně ovlivnit její průběh. Ty se pak snaží blíže analyzovat. Jedná se o postavení a význam rodiny ve společnosti, motivaci k přijetí dítěte, chápání náhradního rodičovství, vzdělávání náhradních rodičů, průběh socializace dítěte v rodiněi ve škole, rozvoj podpůrných pedagogických aktivity pro rodinu a nakonec vzdělávání dítěte. Podstatná část textu je věnována výsledkům kvalitativního výzkumu zaměřeného na proces vzdělávání dětí. Položena je základní otázka: Jak probíhá vzdělávání dítěte v náhradní rodinné péči z pohledu náhradních rodičů a co ho ovlivňuje? Výzkum je zpracován jako mnohopřípadová studie. Ukazuje, že náhradní rodiny tvoří svůj vlastní záměrný způsob dosahování výchovně-vzdělávacích cílů, který je pojmen
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7395-955-5
Number of pages
239
Publisher name
Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
UT code for WoS book
—