All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pedagogical Aspects of Foster Care and Adoption

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F15%3A39900860" target="_blank" >RIV/00216275:25210/15:39900860 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pedagogické aspekty náhradní rodinné péče

  • Original language description

    Při výchově a vzdělávání dětí v náhradní rodinné péči se pěstouni a osvojitelé setkávají s mnoha situacemi, které běžní rodiče nezažívají. Autorka se proto zabývá vybranými pedagogickými aspekty náhradní rodinné péče, které se dnes ukazují jako zásadní akteré mohou významně ovlivnit její průběh. Ty se pak snaží blíže analyzovat. Jedná se o postavení a význam rodiny ve společnosti, motivaci k přijetí dítěte, chápání náhradního rodičovství, vzdělávání náhradních rodičů, průběh socializace dítěte v rodiněi ve škole, rozvoj podpůrných pedagogických aktivity pro rodinu a nakonec vzdělávání dítěte. Podstatná část textu je věnována výsledkům kvalitativního výzkumu zaměřeného na proces vzdělávání dětí. Položena je základní otázka: Jak probíhá vzdělávání dítěte v náhradní rodinné péči z pohledu náhradních rodičů a co ho ovlivňuje? Výzkum je zpracován jako mnohopřípadová studie. Ukazuje, že náhradní rodiny tvoří svůj vlastní záměrný způsob dosahování výchovně-vzdělávacích cílů, který je pojmen

  • Czech name

    Pedagogické aspekty náhradní rodinné péče

  • Czech description

    Při výchově a vzdělávání dětí v náhradní rodinné péči se pěstouni a osvojitelé setkávají s mnoha situacemi, které běžní rodiče nezažívají. Autorka se proto zabývá vybranými pedagogickými aspekty náhradní rodinné péče, které se dnes ukazují jako zásadní akteré mohou významně ovlivnit její průběh. Ty se pak snaží blíže analyzovat. Jedná se o postavení a význam rodiny ve společnosti, motivaci k přijetí dítěte, chápání náhradního rodičovství, vzdělávání náhradních rodičů, průběh socializace dítěte v rodiněi ve škole, rozvoj podpůrných pedagogických aktivity pro rodinu a nakonec vzdělávání dítěte. Podstatná část textu je věnována výsledkům kvalitativního výzkumu zaměřeného na proces vzdělávání dětí. Položena je základní otázka: Jak probíhá vzdělávání dítěte v náhradní rodinné péči z pohledu náhradních rodičů a co ho ovlivňuje? Výzkum je zpracován jako mnohopřípadová studie. Ukazuje, že náhradní rodiny tvoří svůj vlastní záměrný způsob dosahování výchovně-vzdělávacích cílů, který je pojmen

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7395-955-5

  • Number of pages

    239

  • Publisher name

    Univerzita Pardubice

  • Place of publication

    Pardubice

  • UT code for WoS book