Evaluating the development of the learning to learn competency in classwork
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10123660" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10123660 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce
Original language description
Text "Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce" vznikl na základě těchto východisek: a) kompetence k učení se objevuje ve výčtech klíčových edukačních kompetencí jak na úrovni dokumentů Evropské unie, tak v našich rámcových vzdělávacích programech,b) rozvíjení různých stránek způsobilosti k učení je v naší školní praxi reflektováno a cíleně řízeno ne zcela uspokojivě, c) různé aspekty rozvíjení kompetence k učení jsou pozorovatelné ve formě situací a činností, které tyto situace naplňují. Text proto přináší jednak teoretické pohledy na problematiku rozvíjení kompetence k učení, jednak pomůcku pro posuzování příležitostí k rozvíjení této kompetence ve školní výuce. Tato pomůcka je výzkumně ověřena. Má podobu pozorovacího archu obsahujícího osmnáct situací a charakteristik výuky konkretizovaných soubory činností, jejichž pozorováním lze posuzovat kvalitu rozvíjení kompetence k učení v konkrétních vyučovacích hodinách.
Czech name
Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce
Czech description
Text "Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce" vznikl na základě těchto východisek: a) kompetence k učení se objevuje ve výčtech klíčových edukačních kompetencí jak na úrovni dokumentů Evropské unie, tak v našich rámcových vzdělávacích programech,b) rozvíjení různých stránek způsobilosti k učení je v naší školní praxi reflektováno a cíleně řízeno ne zcela uspokojivě, c) různé aspekty rozvíjení kompetence k učení jsou pozorovatelné ve formě situací a činností, které tyto situace naplňují. Text proto přináší jednak teoretické pohledy na problematiku rozvíjení kompetence k učení, jednak pomůcku pro posuzování příležitostí k rozvíjení této kompetence ve školní výuce. Tato pomůcka je výzkumně ověřena. Má podobu pozorovacího archu obsahujícího osmnáct situací a charakteristik výuky konkretizovaných soubory činností, jejichž pozorováním lze posuzovat kvalitu rozvíjení kompetence k učení v konkrétních vyučovacích hodinách.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-246-2057-2
Number of pages
112
Publisher name
Karolinum
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—