All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Intertextuality in Advertising

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10125758" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10125758 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Intertextualita v reklamě

  • Original language description

    Reklama, jakožto jedna z forem persvazivní komunikace, často užívá intertextové odkazy k přesvědčování, manipulaci a sedukci recipienta. Monografie analyzuje intertextové odkazy v reklamě a jejich distribuci dle typů pretextů, a to na základě teoretických podkladů. První část publikace shrnuje relevantní teorie zaobírající se intertextovostí. Následuje bohatá analýza reklamních textů z hlediska intertextových a architextových odkazů. Zdrojový materiál byl vybrán především z novin, časopisů, televize a rozhlasu, ale také z "outdoorových" reklamních ploch. Autoři reklam citují, rozšiřují, redukují či jinak aktualizují pretextové zdroje, zaměňují slova, užívají aluze atd. Pokud je pretext vhodně vybrán, reklama má na recipienta větší manipulativní dopad.

  • Czech name

    Intertextualita v reklamě

  • Czech description

    Reklama, jakožto jedna z forem persvazivní komunikace, často užívá intertextové odkazy k přesvědčování, manipulaci a sedukci recipienta. Monografie analyzuje intertextové odkazy v reklamě a jejich distribuci dle typů pretextů, a to na základě teoretických podkladů. První část publikace shrnuje relevantní teorie zaobírající se intertextovostí. Následuje bohatá analýza reklamních textů z hlediska intertextových a architextových odkazů. Zdrojový materiál byl vybrán především z novin, časopisů, televize a rozhlasu, ale také z "outdoorových" reklamních ploch. Autoři reklam citují, rozšiřují, redukují či jinak aktualizují pretextové zdroje, zaměňují slova, užívají aluze atd. Pokud je pretext vhodně vybrán, reklama má na recipienta větší manipulativní dopad.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7290-513-3

  • Number of pages

    167

  • Publisher name

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book