Intertextuality in Advertising
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10125758" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10125758 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Intertextualita v reklamě
Original language description
Reklama, jakožto jedna z forem persvazivní komunikace, často užívá intertextové odkazy k přesvědčování, manipulaci a sedukci recipienta. Monografie analyzuje intertextové odkazy v reklamě a jejich distribuci dle typů pretextů, a to na základě teoretických podkladů. První část publikace shrnuje relevantní teorie zaobírající se intertextovostí. Následuje bohatá analýza reklamních textů z hlediska intertextových a architextových odkazů. Zdrojový materiál byl vybrán především z novin, časopisů, televize a rozhlasu, ale také z "outdoorových" reklamních ploch. Autoři reklam citují, rozšiřují, redukují či jinak aktualizují pretextové zdroje, zaměňují slova, užívají aluze atd. Pokud je pretext vhodně vybrán, reklama má na recipienta větší manipulativní dopad.
Czech name
Intertextualita v reklamě
Czech description
Reklama, jakožto jedna z forem persvazivní komunikace, často užívá intertextové odkazy k přesvědčování, manipulaci a sedukci recipienta. Monografie analyzuje intertextové odkazy v reklamě a jejich distribuci dle typů pretextů, a to na základě teoretických podkladů. První část publikace shrnuje relevantní teorie zaobírající se intertextovostí. Následuje bohatá analýza reklamních textů z hlediska intertextových a architextových odkazů. Zdrojový materiál byl vybrán především z novin, časopisů, televize a rozhlasu, ale také z "outdoorových" reklamních ploch. Autoři reklam citují, rozšiřují, redukují či jinak aktualizují pretextové zdroje, zaměňují slova, užívají aluze atd. Pokud je pretext vhodně vybrán, reklama má na recipienta větší manipulativní dopad.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7290-513-3
Number of pages
167
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—