All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Interview in education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126783" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10126783 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozhovor v pedagogických perspektivách

  • Original language description

    Příspěvek se soustředí na metodologické využití výzkumného rozhovoru pro zjišťování vnímání, myšlení a vyjadřování v jazykovém vzdělávání žáků. Jeho záměrem je osvětlit příčiny obtíží, které jsou s touto metodou přirozeně spojeny. Východiskem jsou filozofické úvahy o dialogickém principu v životě a smyslu rozhovoru. Umožňují hledat zdroje obtíží odvíjející se od charakteru jazyka jako socializačního jevu, od kontextovosti rozhovoru, která je sociální, mentální i časoprostorová, od specifičnosti rozhovoru jako vztahu mezi dospělým a dítětem a zejména od jeho účelovosti. V závěru zdůvodňuje vhodnost kvalitativního výzkumného rozhovoru pro výzkumy v jazykovém vzdělávání.

  • Czech name

    Rozhovor v pedagogických perspektivách

  • Czech description

    Příspěvek se soustředí na metodologické využití výzkumného rozhovoru pro zjišťování vnímání, myšlení a vyjadřování v jazykovém vzdělávání žáků. Jeho záměrem je osvětlit příčiny obtíží, které jsou s touto metodou přirozeně spojeny. Východiskem jsou filozofické úvahy o dialogickém principu v životě a smyslu rozhovoru. Umožňují hledat zdroje obtíží odvíjející se od charakteru jazyka jako socializačního jevu, od kontextovosti rozhovoru, která je sociální, mentální i časoprostorová, od specifičnosti rozhovoru jako vztahu mezi dospělým a dítětem a zejména od jeho účelovosti. V závěru zdůvodňuje vhodnost kvalitativního výzkumného rozhovoru pro výzkumy v jazykovém vzdělávání.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Relationship between pupil´s cognitive structures and language system structures in Czech language education process</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    4

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    20-26

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database