All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Early literacy- prerequisities of literacy development

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10128698" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10128698 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Čtenářská gramotnost - předpoklady rozvoje počáteční gramotnosti

  • Original language description

    Úvodní přehledová studie mapuje teoretické přístupy i výzkumná zaměření v tématu počáteční gramotnosti a nastavuje rámec pro monotématické dvojčíslo časopisu. V první řadě se zabývá čtenářskou gramotností jako aktuálním úkolem vzdělávání, zasazuje čtenářskou gramotnost do kontextu jiných gramotností, přičemž zdůrazňuje její dominantní úlohu. Zdůrazňuje význam časných etap v rozvoji gramotnosti, úlohu školské politiky i trendy v pojímání rozvoje gramotnosti, v majoritních i minoritních skupinách (děti sespeciálními vzdělávacími potřebami). Z hlediska výzkumného sleduje psycholingvistické přístupy ke sledování gramotnosti, opírající se o neuropsychologii a kognitivně psychologické teorie vývoje poznávacích procesů, ve kterých se v současné době významněakcentuje úloha časných etap v rozvoji gramotnosti. Opomenuta není ani oblast rizikových faktorů ve vývoji gramotnosti, jejíž přesnější uchopení tohoto odborného problému by mohlo mít v budoucnu přispět k preventivně intervenčnímu modelu

  • Czech name

    Čtenářská gramotnost - předpoklady rozvoje počáteční gramotnosti

  • Czech description

    Úvodní přehledová studie mapuje teoretické přístupy i výzkumná zaměření v tématu počáteční gramotnosti a nastavuje rámec pro monotématické dvojčíslo časopisu. V první řadě se zabývá čtenářskou gramotností jako aktuálním úkolem vzdělávání, zasazuje čtenářskou gramotnost do kontextu jiných gramotností, přičemž zdůrazňuje její dominantní úlohu. Zdůrazňuje význam časných etap v rozvoji gramotnosti, úlohu školské politiky i trendy v pojímání rozvoje gramotnosti, v majoritních i minoritních skupinách (děti sespeciálními vzdělávacími potřebami). Z hlediska výzkumného sleduje psycholingvistické přístupy ke sledování gramotnosti, opírající se o neuropsychologii a kognitivně psychologické teorie vývoje poznávacích procesů, ve kterých se v současné době významněakcentuje úloha časných etap v rozvoji gramotnosti. Opomenuta není ani oblast rizikových faktorů ve vývoji gramotnosti, jejíž přesnější uchopení tohoto odborného problému by mohlo mít v budoucnu přispět k preventivně intervenčnímu modelu

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů