The analyze of misconception of alternative religiosity at selected grammar school pupils
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10128798" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10128798 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/44555601:13430/12:43884522
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza miskoncepcí alternativní religiozity u žáků vybraných gymnázií
Original language description
Tato práce se zabývá dvěma významnými fenomény - náboženstvím a žákovskými pojetími. Na základě provedené literární rešerše jsou v teoretické části shrnuty nejdůležitější poznatky týkající se sledovaných fenoménů. V první kapitole je tak diskutována problematika tradiční a alternativní religiozity a ve druhé kapitole je věnována pozornost otázkám psychogeneze žákova poznání, resp. žákovským pojetím s přihlédnutím k tzv. miskoncepcím. Empirická část navazuje na teoretická východiska práce a obsahuje výzkumnou studii. Předmětem a hlavním cílem studie bylo identifikovat, podrobně analyzovat, diskutovat a komparovat jednotlivé miskoncepce náboženství, resp. alternativní religiozity, u žáků vybraných církevních gymnázií a gymnázií zřizovaných kraji. Cílem výzkumu bylo také identifikovat postoje a názory žáků na tradiční a alternativní náboženství, případně jejich vlastní religiozitu. Analýza se uskutečnila v České a Slovenské republice ve 12 krajích, z toho 10 krajů bylo v České republice a
Czech name
Analýza miskoncepcí alternativní religiozity u žáků vybraných gymnázií
Czech description
Tato práce se zabývá dvěma významnými fenomény - náboženstvím a žákovskými pojetími. Na základě provedené literární rešerše jsou v teoretické části shrnuty nejdůležitější poznatky týkající se sledovaných fenoménů. V první kapitole je tak diskutována problematika tradiční a alternativní religiozity a ve druhé kapitole je věnována pozornost otázkám psychogeneze žákova poznání, resp. žákovským pojetím s přihlédnutím k tzv. miskoncepcím. Empirická část navazuje na teoretická východiska práce a obsahuje výzkumnou studii. Předmětem a hlavním cílem studie bylo identifikovat, podrobně analyzovat, diskutovat a komparovat jednotlivé miskoncepce náboženství, resp. alternativní religiozity, u žáků vybraných církevních gymnázií a gymnázií zřizovaných kraji. Cílem výzkumu bylo také identifikovat postoje a názory žáků na tradiční a alternativní náboženství, případně jejich vlastní religiozitu. Analýza se uskutečnila v České a Slovenské republice ve 12 krajích, z toho 10 krajů bylo v České republice a
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/7AMB12SK040" target="_blank" >7AMB12SK040: Psychodidaktical approach of curicular and mediational context in education</a><br>
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7414-520-9
Number of pages
206
Publisher name
Pedagogická fakulta UJEP
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS book
—