Genesis of the childrens conceptions of selected phenomena
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F05%3A00003116" target="_blank" >RIV/44555601:13430/05:00003116 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Geneze dětských pojetí vybraných fenoménů
Original language description
Monografie je věnována v současnosti velmi diskutované problematice individualizace výchovně-vzdělávacího procesu v českých školách všech stupňů. Požadavek individualizace je tématem jak pro odborníky z oblasti pedagogiky, didaktiky a psychologie, tak pro samotné učitele. Studie je zaměřena na žákovo pojetí učiva - tedy na to, jak žák chápe a interpretuje různé fenomény, se kterými se v rámci výuky setkává a také to, jak školní vzdělávání tato (často chybná) žákovská pojetí modifikuje. Teoretické rozpracování je doplněno výzkumem žákovských pojetí na úrovni základní školy. V současné době takto komplexně pojatá studie v české odborně pedagogické sféře chybí, její přínos by měl být i pro učitele z praxe, kteří chtějí ve své práci realizovat inovativní trendy.
Czech name
Geneze dětských pojetí vybraných fenoménů
Czech description
Monografie je věnována v současnosti velmi diskutované problematice individualizace výchovně-vzdělávacího procesu v českých školách všech stupňů. Požadavek individualizace je tématem jak pro odborníky z oblasti pedagogiky, didaktiky a psychologie, tak pro samotné učitele. Studie je zaměřena na žákovo pojetí učiva - tedy na to, jak žák chápe a interpretuje různé fenomény, se kterými se v rámci výuky setkává a také to, jak školní vzdělávání tato (často chybná) žákovská pojetí modifikuje. Teoretické rozpracování je doplněno výzkumem žákovských pojetí na úrovni základní školy. V současné době takto komplexně pojatá studie v české odborně pedagogické sféře chybí, její přínos by měl být i pro učitele z praxe, kteří chtějí ve své práci realizovat inovativní trendy.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
80-7044-697-8
Number of pages
192
Publisher name
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS book
—